27 de març de 2007

La UdL sol·licita una càtedra Unesco

Consell de Govern de la UdLLa UdL sol·licitarà a la Unesco que la Càtedra Lleida d'estudis urbans, territorials i ciutats intermèdies -la creació de la qual es va aprovar en el Consell de Govern del 31 de gener- tingui "la marca" Unesco. El Consell de Govern ha aprovat avui formalitzar els tràmits que hauran de permetre que aquesta càtedra, que s'articularà a través del Departament de Geografia i Sociologia de la UdL i la Paeria, tingui el prestigi i la projecció que suposa comptar amb l'auspici d'aquest organisme internacional. La càtedra té l'objectiu d'impulsar els estudis, la recerca, i altres activitats sobre els temes urbans, territorials i de xarxes institucionals, donant especial atenció a les ciutats intermèdies i la urbanització mundial. Dirigida per Josep Maria Llop, arquitecte, urbanista i professor associat de la UdL, té entre les seues funcions impulsar el reconeixement de Joan Vilagrasa.

Concursos

Avui s'ha donat llum verda al concurs per a la redacció del projecte executiu i la direcció d'obres de la urbanització del campus de l'ETSEA. El pressupost màxim de licitació és de 64.500 euros, mentre que el pressupost d'execució material de les obres de construcció, que començaran d'aquí a tres o quatre mesos, és de 739.000 euros. També s'ha aprovat treure a concurs la gestió de l'explotació de la cafeteria menjador de l'edifici del Rectorat, ja que en finalitza la concessió actual.

Fons Social

D'altra banda, el Consell de Govern ha donat el seu vist-i-plau al reglament del Fons Social per al personal d'administració i serveis funcionari i laboral de la UdL corresponent a l'any 2006. Els ajuts del fons, el qual es constitueix amb una dotació de 50.000 euros, s'agrupen en ajuts familiars, ajuts per a despeses mèdiques, i altres com ara sepelis, atenció a persones discapacitades o familiars depenents, entre d'altres.

Mobilitat

Quant a mobilitat internacional, s'han aprovat diverses convocatòries que tenen com a objecte incentivar la mobilitat tant del personal -docent i no docent- com de l'estudiantat. En aquest sentit està el programa d'ajuts de la UdL per a la promoció d'activitats de mobilitat internacional durant l'any 2007, la convocatòria de beques Jade Plus per al curs 2007/2008, el programa d'ajuts per estada i manutenció d'estudiantat participant al programa de mobilitat de la UdL i el d'ajuts per a estudiantat de programes de doble titulació.

Beques

El Consell de Govern ha aprovat convocar 100 beques de col·laboració en serveis i unitats de la UdL per al curs vinent. Aquestes beques, adreçades a l'estudiantat de la UdL, ofereixen als alumnes la possibilitat de realitzar tasques de col·laboració en diferents unitats estructurals i serveis universitaris durant el curs acadèmic. Es tracta d'una oportunitat de formació complementària per a l'estudiantat de la UdL que es regula en el Pla de Formació per al curs 2007/2008.

Recerca

Pel que fa a les accions per incentivar la recerca, s'ha donat llum verda als ajuts per al personal predoctoral de la UdL. En aquest sentit, cal dir que en dos anys, s'ha passat de 10 a 22 beques UdL per a doctorat. També s'ha aprovat la distribució d'ajuts genèrics per a grups de recerca. Enguany ha hagut un augment dels recusos dedicats a aquests grups, ja que s'ha passat de 140.000 a 180.000 euros. Altres temes relacionats que s'han aprovat avui han estat les assignacions d'ajuts per a la intensificació de la recerca i les tipologies de grups de recerca de la UdL per a l'any 2007.

print enrera pujar