28 d'abril de 2011

La UdL farà ús de l'església romànica de sant Martí per a actes acadèmics i culturals

. El conveni signat amb el Bisbat i el Consorci del Museu de Lleida permetrà 'estrenar-la' el dia 9 amb un doctorat honoris causa
audio
Conveni entre el Bisbat de Lleida i la Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGEJoan Piris, Joan Viñas i Carme Vidal / FOTO: UdL

Un dels pocs vestigis arquitectònics del que fou l'antic Estudi General de Lleida, l'església romànica de sant Martí, serà escenari, el proper 9 de maig, de la investidura com a doctor honoris causa de la UdL de l'enginyer biomèdic Michael A. Savageau. Això serà possible gràcies al conveni de col·laboració que ahir van oficialitzar la Universitat, el Bisbat i el Consorci del Museu de Lleida Diocesà i Comarcal per a l'ús de l'església romànica per a actes acadèmics i culturals "d'alta volada" -ha dit el rector- de la UdL.

L'edifici, que va funcionar com a capella de l'Estudi General des del 1300 i durant més de tres segles, recupera així els seus vestigis universitaris. "Allí era on s'escollia rector i se celebraven els claustres", va recordar Viñas.

L'edifici va funcionar des del 1300 i durant més de tres segles com a capella del primigeni Estudi General, la primera universitat de la Corona d'Aragó i una de les primeres d'Europa
En aquest sentit, la directora del serveis territorials de Cultura, Carme Vidal, va explicar l'interès del Consorci del Museu de Lleida per museografiar l'espai i convertir-lo en un centre d'interpretació històrica de l'edifici que doni a conèixer el primigeni Estudi General de Lleida, la primera universitat de la Corona d'Aragó i una de les primeres d'Europa.

Tant Vidal com el bisbe de Lleida, Joan Piris, van destacar la importància del conveni que lliga el món acadèmic, amb el món litúrgic i el món cultural.