28 d'agost de 2008

La UdL acollirà al setembre un seminari Catalunya-Veneçuela sobre ciutats intermèdies

. La trobada comptarà amb experts espanyols i llatinoamericans

Josep Maria Llop, professor de la Universitat de Lleida
El professor Josep Maria Llop
La Càtedra d'Estudis Urbans, Territorials i Ciutats Intermèdies - projecte de Càtedra UNESCO Ciutats Intermèdies, Urbanització i Desenvolupament de la Universitat de Lleida (UdL) està ultimant l'organització d'un seminari-taller d'intercanvi entre Catalunya i Veneçuela que porta per títol Ciutats Intermèdies i Paisatges. Els espais naturals i urbans. Reserves de la biosfera de la UNESCO. L'evolució i Transformació urbana. Sostenibilitat en les ciutats intermèdies. L'objectiu és crear un àmbit de reflexió comú per a professionals de l'urbanisme, la geografia, la sociologia, el dret i l'economia.

La trobada, que tindrà lloc entre els dies 1 i 5 de setembre a l'edifici del Rectorat, aplegarà experts nacionals i llatinoamericans. Els participants analitzaran, entre altres punts, la transformació urbana de Lleida i la xarxa de transport comarcal, en el context de les ciutats intermèdies.

La UdL impulsa aquesta iniciativa amb la col·laboració de la Universitat de los Andes (ULA) de Mérida, a Veneçuela, que també dóna suport a la Càtedra UNESCO; la Xarxa d'Investigacions Arquitectòniques per a Llatinoamèrica (IALA) i el Programa Internacional UIA-CIMES Intermediate cities and world urbanizations. Està previst que hi assisteixin tres membres de la Xarxa IALA; els professors de la Universitat de Lleida Joan Ganau, Ignasi Aldomà i Ramon Morell; la secretària tècnica del Programa UIA CIMES, Carme Bellet; el gerent de l'Autoritat Territorial de Mobilitat a Lleida, Josep Lluís Cunillera; el director del Màster DUT a la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), Carles Llop; la gerent de l'àrea de Medi Ambient de la Paeria, Esther Fanlo; l'arquitecte i urbanista Josep Maria Puigdemasa; i 12 alumnes de postgrau, la majoria arquitectes i geògrafs.

A banda de participar en els tallers programats, visitaran la canalització del riu Segre, el Parc de la Mitjana i l'Exposició Internacional de Saragossa. El seminari es completarà amb dues jornades més, els dies 9 i 10 de setembre, a la UPC, a Barcelona.

La càtedra UNESCO de la UdL tindrà com a objectiu impulsar els estudis, la recerca i altres activitats sobre els temes urbans, territorials i de xarxes institucionals, amb especial atenció a les ciutats intermèdies i la urbanització mundial. Estarà dirigida per Josep Maria Llop, arquitecte, urbanista i professor associat de la UdL, que també coordina aquest seminari-taller. Llop espera que la reunió professional serveixi per "extreure propostes que millorin el mètode de treball de la Càtedra UNESCO i per enfortir la cooperació entre la UdL i la ULA", desenvolupant l'acord signat al juliol de 2008.

MÉS INFORMACIÓ

Ciutats Intermèdies i Paisatges. Els espais naturals i urbans. Reserves de la biosfera de la UNESCO. L'evolució i Transformació urbana. Sostenibilitat en les ciutats intermèdies (Programa provisional)

print enrera pujar