28 de desembre de 2011

Tres tesis de la UdL han rebut més de 800 consultes cadascuna per Internet el curs passat
audio
Biblioteca - Universitat de Lleida (UdL)
Biblioteca de la UdL[+] AMPLIAR IMATGE / Foto: UdL
baixcorva
La Universitat de Lleida és un dels 18 centres d'arreu de l'Estat que forma part del repositori Tesis Doctorals en Xarxa, una eina informàtica creada pel Consorci de Biblioteques Universitàries de Catalunya (CBUC), que aglutina i posa a l'abast de tothom alguns dels treballs finals de l'estudiantat de tercer cicle. Durant curs 2010-11, les tesis de la UdL més consultades han estat: Procesos didácticos y educación no formal. Un modelo de intervención didáctica para la infancia en situación de riesgo social, destinado a los educadores de los equipos básicos de atención social primaria, de M Àngels Balsells (811 visites); La libertad de expresión en el pensamiento liberal; John Stuart Mill y Oliver Wendell Holmes, de Marta Bisbal (809 visites); i Carácter y temperamento: similitudes y diferencias entre los modelos de personalidad de 7 y 5 factores (el TCI-R versus el NEO-FFI- y el ZKPQ-50-CC, de Joan Dolcet (803 visites).

El repositori, creat al 2001, aplega actualment un total de 11.230 tesis. Només durant el curs passat, es van fer 3,7 milions de consultes. A banda de la UdL, en formen tots els centres universitaris públics i privats d'arreu de Catalunya, a més de la Universitat de les Illes Balears, la de València, la Jaume I, la de Cantàbria, la de Múrcia i la d'Oviedo.