28 de juliol de 2010

La UdL oferirà un títol propi en ortopèdia el proper curs

. Avalat per la Federación Española de Ortecistas Protesistas, serà únic a l'Estat espanyol
audio
La Universitat de Lleida impartirà estudis d'Ortopèdia
[+] AMPLIAR IMATGEUn moment de la roda de premsa
Amb l'objectiu de donar resposta a una llarga demanda dels tècnics d'aquest sector, la Universitat de Lleida impartirà el curs vinent un títol propi en ortopèdia. Aquest títol universitari serà únic a l'Estat espanyol i està avalat per la Federación Española de Ortecistas Protesistas (FEDOP).

Avui, la vicerectora de Docència de la Universitat de Lleida, el president de la Comissió de Sanitat, Política Social i Consum del Senat, el senador d'ERC, JM Esquerda , la secretària tècnica de FEDOP, Rosa Fernández, i els professors de la UdL i coordinadors de la titulació, Ferran Badia i José Juan Fernández, han presentat aquest títol de quatre anys de durada que comptarà, el proper curs 2010-2011, amb 50 places.

Malgrat començar com un títol propi, la UdL té la voluntat, ha explicat Del Arco, que arribi a ser un títol oficial, és per aquest motiu que han plantejat uns estudis de quatre anys, amb els mateixos paràmetres que la resta de graus oficials. S'hi podrà accedir des de cicles formatius de grau superior, així com des del batxillerat, i les matèries que s'impartiran combinen tant l'àmbit de les ciències de la salut com el de l'enginyeri

Els estudis en ortopèdia, de quatre anys de durada, combinaran matèries de l'àmbit de les ciències de la salut i de l'enginyeria
Els coordinadors de la titulació han explicat que les classes tindran lloc als campus de Ciències de la Salut i de Cappont i que les pràctiques, que començaran a segon curs, es duran a terme als laboratoris de l'Escola Politècnica Superior de la UdL i també en empreses del ram.

El títol en ortopèdia de la UdL comptarà també amb professorat europeu, segurament d'Alemanya i Anglaterra, països on s'imparteix aquesta titulació en les universitats des de fa anys.