28 d'octubre de 2008

. TROBADA / Joan Viñas explica a Moçambic els programes de cooperació amb Àfrica de l'ACUP i la Xarxa Vives. El rector de la UdL participa fins dijous en la II Trobada Internacional Universitats amb Àfrica que té lloc a Maputo

Conveni UdL-Diputació per la cessió d'nu immoble a La Caparrella
[+] AMPLIAR IMATGEJoan Viñas inaugura la II Trobada Internacional Universitats amb Àfrica
La II Trobada Internacional Universitats amb Àfrica que se celebra des d'avui i fins dijous a Maputo, capital de Moçambic, ha estat inaugurada avui pel rector de la UdL, Joan Viñas, el rector de la Universidad Eduardo Mondlane, Filipe Couto, l'ambaixador d'Espanya a Moçambic, Alvaro do Ó da Silva, i el ministre d'Educació i Cultura d'aquest país africà, Aires Bonifácio. Joan Viñas és el representant de l'Associació Catalana d'Universitats Públiques (ACUP) en aquesta trobada, organitzada per les universitats de Madrid i de Maputo.

El rector de la UdL ha presentat aquest matí els programes de cooperació que l' ACUP i la Xarxa Vives -que aplega vint universitats dels territoris de parla catalana- tenen al continent, com ara un projecte entre les 8 universitats de l'ACUP i 5 universitats africanes de Senegal, Camerún, Guinea Equatorial, Moçambic i Madagascar per a la formació de gestors, o el Programa Algèria Universitats de la Xarxa Vives; a més dels diferents projectes i línies d'investigació que la UdL té en relació a Àfrica.

D'altra banda, Joan Viñas, es reunirà aquesta tarda amb el ministre de Salut de Moçambic, Ivo Garrido, per tancar futures col·laboracions amb l'Hospital Central de Maputo, on Viñas i altres cirurgians s'hi desplacen els estius a operar. El rector ha estat convidat també a Moçambic com avaluador extern dels projectes de cooperació que l'ONGD Consejo Iterhospitalario de Cooperación desenvolupa a la província moçambiquesa Zambézia i que tenen a veure amb la prevenció i el tractament de la sida. El més important és el que du a terme als districtes de Mopeia i Morrumbala i que està finançat per la Fundació Clinton.