29 d'agost de 2013

La Facultat de Ciències de l'Educació de la UdL, guardonada amb el Vicens Vives

Facultat de Ciències de l’Educació de la Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGEFacultat de Ciències de l’Educació de la Universitat de Lleida
baixcorva

El Govern de la Generalitat de Catalunya ha atorgat aquest premi al projecte “La millora en la formació inicial de mestres de primària a través del model d’alternança” de la Facultat de Ciències de l’Educació de la Universitat de Lleida (UdL), per la innovació en la metodologia docent del grau d’Educació Primària que permet a l’estudiantat rebre teoria i pràctica combinada durant els quatre anys de formació.

Les distincions Jaume Vicens Vives, creades al 1996, reconeixen l’excel·lència de persones i institucions en l'àmbit de la qualitat docent universitària. Dotades amb 20.000 euros, que han de destinar-se a projectes d’innovació o de millora docent, enguany es lliuraran en l'acte d'obertura del curs acadèmic del sistema universitari català que tindrà lloc el proper 6 de setembre a la Universitat de Girona.

L'any passat, el catedràtic de Producció Vegetal de la UdL, Carlos Cantero va ser reconegut per la seua innovació en la docència de l'agronomia sostenible. Al 2011, va rebre el mateix guardó l'exvicerectora de Docència Isabel Del Arco, per la posada en marxa del Programa Sènior, mentre que al 2009, la Generalitat va premiar el professorat de l'Escola Politècnica Superior pel projecte d'El Portafoli, una eina que permet tutoritzar els treballs de fi de carrera i millorar les competències de l'alumnat.

Altres guardonats des de la creació del premi han estat: el Departament de Producció Animal, el professorat de l'Escola Tècnica Superior en Enginyeria Agràriia, els professors Xavier Gómez i Josep Manel Casanova i els estudis de la Facultat de Medicina.