29 de novembre de 2011

La UdL desenvolupa el pla de control de males herbes als cereals d'hivern

. La conselleria d'Agricultura encarrega un estudi de recerca que durarà tres anys
audio
Pla de control de males herbes als cereals d'hivern. Universitat de Lleida (UdL)
[+] AMPLIAR IMATGEFernández i Molins, després de rubricar l'acord FOTO: UdL
baixcorva
Com controlar les males herbes als cereals d'hivern amb un ús sostenible dels plaguicides? Aquest és l'objectiu d'una investigació que realitzarà durant els propers tres anys el Grup de Recerca de Malherbologia i Ecologia Vegetal de la Universitat de Lleida (UdL), per encàrrec de la conselleria d'Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural. Els experts, dirigits pel catedràtic Jordi Recasens, desenvoluparan programes de maneig integrat de biotips de les males herbes resistents als herbicides per minimitzar l'impacte ambiental i reduir els costos. La conselleria facilitarà aquesta informació als agricultors a partir del gener de 2014.

Els investigadors de la UdL col·laboraran amb els tècnics de la Unitat de Malherbologia del Servei de Sanitat Vegetal del Departament d'Agricultura i disposaran d'un túnel per a cultiu de plantes de 200 metres quadrats, amb maquinària estàtica per a la realització de tractaments herbicides de precisió. En una primera fase, analitzaran la resistència actual de les males herbes que apareixen als cereals d'hivern. Després, els científics provaran diferents mètodes químics i de tipus cultural per controlar les poblacions resistents.

El rector de la Universitat de Lleida, Roberto Fernández, ha signat avui el conveni de col·laboració amb el Director general d'Agricultura i Ramaderia, Miquel Molins. L'acord té una vigència de 36 mesos, que es podran prorrogar fins a un màxim de 24 més. Tant Fernández com Molins han destacat la necessitat "d'aprofitar sinergies i recursos" entre la Universitat, el Departament i l'IRTA. El rector, a més, ha insistit que la UdL "té grups d'investigació imbatibles a Catalunya" i que l'assignatura pendent és aglutinar el món agroalimentari amb la recerca de l'IRBLleida i els científics socials.