3 d'abril de 2009

Rubiralta diu que la UdL està ben posicionada per obtenir ajuts del programa del Govern Campus d'Excel·lència

. El secretari d'Estat d'Universitats ha presentat a Lleida el pla Estratègia Universitat 2015
audio
Màrius Rubiralta en la seua visita al PCiTAL [+] AMPLIAR IMATGE Màrius Rubiralta en la seua visita al PCiTAL. FOTO: Jordi V. Pou
El secretari d'Estat d'Universitats, Màrius Rubiralta, ha dit avui que la Universitat de Lleida està ben posicionada per obtenir ajudes del programa del Govern Campus d'Excel·lència. Aquesta iniciativa, que s'emmarca en el pla Estratègia Universitat 2015, pretén promoure el lideratge de les universitats en projectes globals i innovadors, on s'hi hagin afegit la resta d'institucions i agents socials del territori per fer front als reptes socials i econòmics del país.

Rubiralta ha explicat que es tracta d'un projecte a llarg termini, amb convocatòries d'ajuts no només per aquest any, sinó per als propers dos anys, amb l'objectiu de situar les universitats espanyoles entre les primeres d'Europa. "Aquesta convocatòria els serà enguany més fàcil a les consolidades, però si es treballa bé la resta podrà optar a convocatòries posteriors. Es tracta d'anar sumant d'aquí al 2015", ha afegit.

En aquest sentit, el secretari d'Estat ha destacat la implicació de la UdL amb el territori i el bon clima que existeix amb la resta d'institucions de Lleida i ha situat la Universitat en una bona posició per optar a aquests ajuts. Rubiralta ha lloat el Pla Estratègic de la UdL perquè ha sabut conjuntar les tres missions de la universitat, així com la seua fortalesa en l'àmbit agroalimentari i les seues accions destinades a la internacionalització.

El secretari d'Estat d'Universitats ha lloat el Pla Estratègic de la UdL i el seu compromís amb el territori, i ha afirmat que la UdL té possibilitats d'optar als ajuts d'aquest programa del Govern
Rubiralta ha visitat avui la UdL per presentar a la comunitat universitària el pla Estratègia Universitat 2015, una iniciativa del Govern liderada pel Ministeri de Ciencia i Innovació, destinada a modernitzar les universitats espanyoles mitjançant la promoció de l'excel·lència docent i de recerca, la internacionalització, i la seua implicació en el canvi econòmic a través de la transferència del coneixement i la innovació, per obtenir més qualitat i més prestigi.

Acompanyat de la directora general de Programes i de Transferència de Coneixement del Ministeri de Ciencia i Innovació, Otilia Mo, ha realitzat també una visita al PCiTAL.

Preguntat pel procés de Bolonya, Rubiralta ha demanat un vot de confiança per al Govern, ja que "s'estan fent canvis per avançar en la millora de la seua aplicació i cal temps per visualitzar-ho". Segons Rubiralta, "coincidim en la defensa de la universitat pública que fan els estudiants i apostem per a què participin directament en el procés des del diàleg".