3 de desembre de 2012

La UdL manté el volum d'estudiantat, malgrat la crisi

. L'augment als graus fa que el total fregui els 10.000 alumnes
audio
Presentació de les dades de matrícula de la Universitat de Lleida UdL
[+] AMPLIAR IMATGED'esquerra a dreta: Garcia, Fernández i Vila / FOTO: UdL
baixcorva
La Universitat de Lleida (UdL) compta actualment amb 9.932 estudiants (un 55,9%, dones i un 44,1%, homes), segons l'informe de matrícula corresponent al curs 2012-2013 que han presentat avui el rector, Roberto Fernández; el vicerector de Docència, Paco Garcia; i la vicerectora d'Estudiantat, Postgrau i Formació Contínua, Neus Vila. La UdL manté així unes xifres d'alumnat similars a les del curs anterior, malgrat l'augment de taxes fixat per l'Administració i l'actual context de crisi econòmica, que es nota sobretot en titulacions com Enginyeria de l'Edificació (amb un 45,76% menys d'alumnes de primer curs que al 2011-2012).

Mentre l'estudiantat de màsters s'ha reduït un 6'25%, el de graus ha augmentat prop d'un 24%. Destaca l'increment a la Facultat d'Infermeria (27,63%). Pel que fa a l'alumnat de nou accés, la pujada és del 5,2% i s'han cobert el 98% de places disponibles. El rector creu que les famílies veuen la universitat com una estratègia de futur, ja que "fan el màxim esforç perquè els fills tinguin una promoció social i una bona inserció al mercat laboral".

Pel que fa a l'atracció d'estudiantat, la UdL considera prioritària una profunda reflexió sobre l'oferta docent. Garcia ha explicat que les estratègies de futur passen per enfortir els graus potenciant les dobles titulacions, com faran l'Escola Politècnica Superior i la Facultat de Dret i Economia. També ha apostat per sumar sinergies amb altres universitats.

Informe sobre la matrícula de la UdL, curs 2012-2013
    (VR de Docència / VR d’Estudiantat, Postgrau i Formació Contínua)