3 de maig de 2010

La Julià Carbonell s'acosta als universitaris. La recerca i la difusió del patrimoni, la promoció de la música o poder assistir a assajos de l'orquestra, són algunes de les línies de col·laboració amb la UdL
audio
Conveni Universitat de Lleida- Orquestra Julià Carbonell
[+] AMPLIAR IMATGE Viñas i Pallès signen el conveni
 Quant a recerca, des del Laboratori de Musicologia de la UdL es treballarà conjuntament amb l'OJC per recuperar obres del patrimoni musical i donar-les a conèixer, editar partitures i altres publicacions discogràfiques. Aquest és un dels projectes que inclou el conveni marc de col·laboració que avui han signat el rector de la UdL, Joan Viñas, i el director executiu de l'Orquestra-Fundació Julià Carbonell, Antoni Pallès i que es posarà en marxa el curs vinent.

De moment s'esta parlant de recuperar obres de Celestino Vila (1829-1915), que fou mestre de capella de la catedral de Granada, i de dur a terme alguna col·laboració en relació al compositor lleidatà Enric Granados, ja que al 2016 se celebrarà el centenari de la seua mort, ha comentat Màrius Bernadó, professor de Musicologia de la UdL.

L'acord preveu, a més, la promoció de la música entre els membres de la comunitat universitària, no només amb la difusió de concerts, sinó que els alumnes de l'assignatura: Escolta això! Un viatge a l'interior de la música culta d'Occident, podran assistir als assajos oberts de l'OJC a l'Auditori Municipal i el Teatre de Llotja. Així ho ha explicat Antoni Pallès, el qual ha anunciat que per facilitar encara més aquest contacte els músics també es desplaçaran a la Universitat. D'aquesta manera, els universitaris podran "entrar a la cuina de l'orquestra", ha afegit.

El conveni signat avui també preveu que estudiantat de la Facultat de Lletres pugui fer pràctiques a l'OJC, ja sigui en l'àmbit de la gestió cultural, la programació musical, la documentació, la gestió i tractaments audiovisuals, l'arxiu de partitures, el manteniment de webs o bases de dades, la programació pedagògica, entre d'altres.