3 de maig de 2011

Roberto Fernández serà el rector de la UdL durant els propers 4 anys

. El guanyador demana el suport de tota la comunitat universitària i de les institucions de Lleida per governar
audio
Votacions del candidats a rector de la Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGEEls candidats en el moment de la votació
FOTO: UdL

El catedràtic d'Història Moderna, Roberto Fernández, serà el proper rector de la Universitat de Lleida els propers 4 anys. Avui ha resultat guanyador de les eleccions que disputava amb el catedràtic de Producció Vegetal i Ciència Forestal, Jaume Lloveras. Fernández ha obtingut el 54% dels vots pel 33% aconseguit per Lloveras. El vot en blanc ha estat del 13%.

L'historiador s'ha imposat en 5 dels 7 centres (facultats de Lletres, Dret i Economia, Ciències de l'Educació, Medicina i l'Escola Politècnica Superior) mentre que el catedràtic de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària (ETSEA) ha estat el més votat al seu centre i a la Facultat d'Infermeria. Quant als diferents col·lectius, Fernández ha guanyat en tots, tant entre el professorat doctor amb vinculació permanent, com la resta de personal acadèmic, estudiantat i personal d'administració i serveis (PAS).

Avui podien exercir el seu dret a vot un total de 10.258 persones (8.776 estudiants, 495 membres del personal d'administració i serveis i 987 professors) en 7 col·legis electorals que es corresponen amb els centres de la UdL (Facultat de Dret i Economia, Facultat de Medicina, Escola Politècnica Superior, Facultat d'Infermeria, Facultat de Lletres, ETSEA i Facultat de Ciències de l'Educació).

Finalment, la participació ha estat del 25,07%%, sent el professorat doctor amb vinculació permanent el que més ha votat, amb un 87,77%, seguit del PAS, un 83,87%, la resta de personal acadèmic, un 50,35%, i l'estudiantat amb un 17,77%. El guanyador ha valorat molt positivament la participació, que supera en 14 punts la de les darreres eleccions a rector, on va votar l'11% de la comunitat universitària, i només el 3% de l'estudiantat. Tot i així, en aquelles eleccions només s'hi presentava un candidat. Les darreres eleccions amb més d'un aspirant, les del 2003, on s'enfrontaven Roberto Fernández i Joan Viñas, la participació va ser del 32%.

Fernández que ha volgut felicitar la comunitat universitària per la jornada electoral, així com Jaume Lloveras i el seu equip, ha demanat la col·laboració de tots els col·lectius de la Universitat per a governar i el suport de les institucions de Lleida. El futur rector ha recordat que el més urgent és aconsenguir que les retallades pressupostàries siguin les mínimes possibles i, sobretot, que no afectin el personal de la UdL.

Les votacions, que han tingut lloc des de les 10 del matí fins a les 6 de la tarda, ha transcorregut sense incidents. Cal recordar que la normativa electoral, dóna un pes específic a cada col·lectiu universitari. Així, el vot del professorat doctor amb vinculació permanent pesa el 51%, seguit del de l'estudiantat amb el 26%, la resta del personal acadèmic té 13% i, finalment, el del personal d'administració i serveis computa un 10%.

Roberto Fernández és professor universitari a Lleida des del 1980 i va obtenir la càtedra al 1992. Va ser el primer director de l'Institut de Ciències de l'Educació de l'Estudi General de Lleida, degà de la Facultat de Lletres i director del departament d'Història de l'Art i Història Social. Amb una llarga trajectòria en docència i recerca, és expert en història espanyola i catalana del XVIII. Serà proclamat rector definitivament el proper 12 de maig, tot i així no prendra possessió del seu càrrec fins a finals d'aquest mes.

Equip Roberto Fernández. Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGEFernández al centre, celebrant els resultats / FOTO: UdL