3 de març de 2010

Ciències de l'Educació amplia el fons d'art amb vuit retrats i un paisatge de Jordi Jové

. L'artista lleidatà ha dibuixat vuit alumnes de les diferents especialitats de la Facultat
audio
Jordi Jové
[+] AMPLIAR IMATGE Jordi Jové amb els alumnes i els seus retrats
Sergio García, Lídia González, Pau Grau, Laura Lainez, Antonio Martín, Oscar Rausa, Noèlia Vall i Rosa Guivernau són alumnes de 2n curs de la Facultat de Ciències de l'Educació de la UdL. Estudien Treball Social, Educació Social i les diferents especialitats de la diplomatura de Mestre de Pla vell. Tots ells van fer de models durant una setmana al pintor Jordi Jové el passat mes de desembre i ara, un cop acabats els retrats, aquestes obres i un paisatge del canyar situat darrera la facultat, han entrat a formar part del fons d'art del centre, que ara com ara ja compta amb obres de Guillem Viladot, Jesús Moncada, Albert Bayona, Garcia Sarramona i Teresa Vall Palou.

Vuit rostres i Un paisatge formen part d'un projecte més ampli: el de Retrats Retratats, que Jové comparteix amb els artistes Maite Villafranca i Jordi Zaldivar des del 2007. Segons l'autor, aquests vuit retrats, que han estat cedits al centre per deu anys, no pretenen reflectir amb exactitud fotogràfica els rostres dels estudiants, sinó anar més enllà de la imatge perquè observar i dibuixar la realitat, ha dit, és un pou sense fons que potser no s'acabaria mai.

Per la seua part, Jordi Coiduras, vicedegà la Facultat, ha destacat la singularitat del projecte de Jové, ja que "no es tracta d'una simple cessió d'obres. En aquest cas hem tingut un artista durant una setmana treballant entre nosaltres".

Tots els implicats en el projecte, professorat del centre, el propi artista, i els alumnes que hi han participat s'han mostrat molt satisfets amb l'experiència, "arriscada, complexa i difícil però que, sens dubte, deixarà petjada", ha conclòs Coiduras.