30 d'abril de 2007

Un estudiant d'Industrials obté un premi estatal pel disseny d'un robot domèstic

Robot de neteja domèstic. David Pernia. UdLDavid Pernia, estudiant d'Enginyeria Tècnica Industrial de la UdL, ha guanyat un dels sis premis estatals que atorga la Fundación Técnica Industrial -integrada per la unió professional d'associacions i el consell general de col·legis oficials d'enginyers tècnics industrials d'Espanya- amb el seu disseny d'un prototip mecànic de robot de neteja domèstic. El premi, que s'inclou en la categoria de millor projecte de fi de carrera, està dotat amb 1.500 euros. El disseny i construcció del robot, apodat "Robonet", ha estat dirigit pel professor de la UdL, Jordi Palacin, dins el Grup de Robòtica de la UdL.

"Robonet", que ha estat dissenyat amb l'objectiu d'una possible fabricació en sèrie, té una autonomia estimada de 1,4 hores i pesa poc més de dos quilos. Consta de tres peces estructurals que incorporen el sistema de neteja, el de recollida de la brutícia, i el de detecció d'obstacles sensorialment. Amb un diàmetre de 285 milìmetres assoleix una velocitat d'avanç de 0,9 metres per segon, i una longitud efectiva de neteja de 321 milímetres. Cal dir que aquest mateix prototip va obtenir el premi Enginy 2005 a projectes de final de carrera que atorga el Col·legi d'Enginyers Tècnics Industrials de Lleida.

D'altra banda, recordar que el Grup de Robòtica de la UdL ja ha estat premiat enguany per altres treballs. En aquest sentit, el projecte "Disseny d'un sistema d'identificació de sons per a discapacitats auditius" va rebre un dels premis del 17è Concurs d'Informàtica de Lleida, en la modalitat que guardona els treballs que afavoreixen la inclusió i la integració de persones amb discapacitats de tot tipus, amb dificultats d'integració social o cultural o amb risc d'exclusió social.

fletxa-gris MÉS INFORMACIÓ

Diseño de un prototipo mecánico de robot de limpieza doméstico. David Pernia

print enrera pujar