30 d'abril de 2010

Empresaris i universitaris de Lleida i el sud de França, per la inserció dels graduats. La UdL participa en un projecte europeu amb les universitats de Tolosa II i III i Perpinyà
audio
Inserció graduats. Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGE El president del Consell Social, el rector i el vicerector d'Estudiantat, a l'inici de la trobada.
Una vintena d'experts universitaris de Lleida, Perpinyà i Tolosa i representants del PCiTAL i d'empreses lleidatanes -Ros Roca, Ediltec, Use-it, INDRA- s'han reunit ahir i avui a la UdL amb l'objectiu d'identificar les demandes a les quals ha de respondre la universitat per facilitar la inserció dels seus graduats.

Aquesta trobada, que ha tingut lloc a la Facultat de Ciències de l'Educació, s'emmarca en l'acció: Plataforma transfronterera universitat i ocupació, del projecte europeu Transversalis, que té com a objectiu principal reforçar la integració econòmica i social del territori transfronterer franco-espanyol.

Durant les reunions s'han posat en comú les diferents mesures que apliquen les universitats per establir vincles amb les empreses del territori, així com per afavorir l'entrada al mercat de treball dels seus graduats i graduades.

Aquesta primera experiència, es completarà el proper mes de juny amb dos tallers a Tolosa que abordaran les pràctiques en empreses i l'adequació de la formació universitària a les demandes socials i empresarials.