30 de novembre de 2009

Les universitats catalanes s'adhereixen a l'editorial conjunt dels diaris catalans sobre l'Estatut d'autonomia
audio
acup_cabeceraL'Associació Catalana d'Universitats Públiques (ACUP) manifesta el seu suport a l'editorial conjunt de dotze diaris catalans en defensa de l'Estatut i La dignitat de Catalunya. L'ACUP, de la qual forma part la UdL, s'adhereix així a la postura unitària de capçaleres que ha rebut un ampli suport social i polític.

El rector de la Universitat de Lleida, Joan Viñas, ha manifestat que "és oportú que se sàpiga el que pensa la societat civil", donat que sembla que el Tribunal Constitucional (TC) emetrà en breu la seua sentència. L'editorial destaca, precisament, que el TC porta gairebé tres anys de lenta deliberació. "L'expectació és alta i la inquietud no és escassa davant l'evidència que ha estat empès a actuar com una quarta cambra, confrontada amb el Parlament de Catalunya, les Corts Generals i la voluntat ciutadana lliurement expressada a les urnes", recull el text subscrit conjuntament, ressaltant que es tracta "d'una situació inèdita en democràcia". L'editorial reivindica que "hi ha preocupació a Catalunya i cal que tot Espanya ho sàpiga".