30 d'octubre de 2008

Cicle de Cinema i drets humans a la Universitat de Lleida . CINEMA / El cinquè Cicle de Cinema i Drets Humans proposa sis documentals sobre temes com l'impacte de la sida a Costa d'Ivori o la lluita dels camperols al Brasil

El cicle, que arrenca el 7 de novembre i s'allarga fins el dia 22 del mateix mes, planteja enguany sis àmbits de reflexió: les dones en el món islàmic, el dret a l'assistència sanitària, el dret a la terra, el dret als aliments, el dret a la salut mental i els drets dels immigrants. Tots els documentals es projectaran a la Sala de Juntes de la Facultat de Dret i Economia, al campus de Cappont, seguits d'una conferència sobre el tema tractat. Entre els ponents destaquen personalitats com ara Manel Delgado (professor d'Antropologia de la Universitat de Barcelona), Marie Françoise Affoua (presidenta del Centre de Cooperació Intercultural de la Dona Africana) i Martín Correa-Urquiza (antropòleg i coordinador de Radio Nikosia).

El Cicle de Cinema i Drets Humans també engloba dues exposicions: Testimonis de l'oblit, l'espera del poble sahrauí a l'exili, a l'Ateneu Popular de Ponent, i Dibuixant lo nou mil·leni, que es podrà visitar al vestíbul de la Facultat de Dret i Economia de la UdL entre els dies 6 i 24 de novembre.

El vicerector d'Activitats Culturals i Projecció Universitària de la UdL, Jaume Barrull, ha destacat que aquesta iniciativa "que va sorgir en l'àmbit universitari" té un doble valor positiu. D'una banda, és un espai de reflexió sobre els moviments socials i de l'altra, permet accedir a un cinema que no té massa cabuda a les sales comercials. A banda de la Universitat de Lleida el Cicle de Cinema i Drets Humans compta amb el suport de Comissions Obreres, la Coordinadora d'ONGD i altres Moviments Solidaris de Lleida, Amnistía Internacional, l'Ateneu Popular de Ponent i la Paeria.

MÉS INFORMACIÓ

5è Cicle de Cinema i Drets Humans
Exposició Dibuixant lo nou Mil·leni

Si no disposeu del plugin de flash podeu descarregar-lo des d'aquí:

descarregar plugin de flash