4 de juliol de 2013

La UdL engega tretze projectes de cooperació a Àfrica i Amèrica Llatina

. Enguany destinarà 50.000 euros provinents del 0,7%

Projecte de cooperació a Togo / Universitat de Lleida / FOTO: Kokouvi Tete [+] AMPLIAR IMATGEEl projecte de Togo / FOTO: Kokouvi Tete
Brasil, Perú, Bolívia, Togo, Senegal, Camerun, Gàmbia, Kenya i els camps de refugiats sahrauís a Algèria, són els indrets d'Amèrica Llatina i d'Àfrica on es duran a terme els tretze projectes de cooperació al desenvolupament que enguany l'Oficina de Cooperació al Desenvolupament (OCDE) de la UdL finança amb 50.028 euros. Els diners provenen del 0,7% de part dels ingressos propis de la Universitat i de l'aportació voluntària en nòmines i matrícules de l'estudiantat i personal de la Universitat de Lleida adherit a la campanya “Dóna el teu 0’7”.

A més, l'OCDE també ha repartit 11.400 euros en 19 ajudes per a mobilitat solidària, ja sigui per a fer estades integrades en la formació reglada de la UdL, com a mobilitat per iniciar accions de cooperació internacional a Amèrica Llatina i Àfrica.

Quant als projectes, coordinats majoritàriament per professorat -tot i que també per estudiantat i personal d'administració i serveis-, es desenvoluparan, 8 a Àfrica i 5 a Amèrica Llatina. D'aquests, 7, tenen a veure amb activitats agrícoles i ramaderes (producció agroecològica, horts comunitaris, agricultura sostenible, pastures), 2 dels quals incorporen a més objectius relacionats amb el canvi climàtic; 2, són de l'àmbit de la salut (ofatalmologia i fisioteràpia); 1, del de la psicologia (suport a les víctimes de la violència domèstica); 2, tenen a veure amb l'educació (plurilingüisme i formació de docents); i 1, fa referència a investigar el fenòmens de les migracions.

Des del 1993 que la Universitat de Lleida finança diferents projectes de cooperació al desenvolupament. L'any passat es van finançar un total de 9 projectes i es van concedir 28 ajudes de mobilitat internacional en aquest àmbit. .

Més informació

RELACIÓ D'AJUTS CONCEDITS A PROJECTES DE COOPERACIÓ AL DESENVOLUPAMENT (ANY 2013)