4 de novembre de 2010

Una jornada presenta a més 400 alumnes de Secundària els estudis universitaris sense estereotips de gènere

. Els nois coneixeran els graus de Ciències de l'Educació i les noies els de l'Escola Politècnica Superior
audio
Amb l'objectiu d'esperonar el jovent a escollir graus en què un dels dos sexes hi està tradicionalment menys representat, el Centre Dolors Piera d'Igualtat d'Oportunitats i Promoció de les Dones de la UdL ha organitzat per demà la jornada Per què no puc fer-ho?, adreçada a presentar els estudis de l'Escola Politècnica Superior (EPS) a l'alumnat femení, i els de la Facultat de Ciències de l'Educació, a l'alumnat masculí.

En aquesta jornada, que és una adaptació dels projectes europeus Girl's Day (Dia de les noies) i Boy's Day (Dia dels nois), hi participaran un total de 443 estudiants, 215 noies i 228 nois dels IES Samuel Gili i Gaya, Josep Lladonosa, Guindàvols, Canigó (Almacelles), Josep Vallverdú (Les Borges Blanques) i Aran (Vielha).

Les activitats inclouen una presentació dels estudis i les seues sortides professionals, així com visites als laboratoris de l'EPS i a les aules de Ciències de l'Educació. Allí es realitzaran els tallers pràctics, com ara Robocode, Energia solar, Autòmates, Eye tracking, per a les noies, i estudi de casos en l'àmbit de la infància, la joventut, la mediació i la salut mental, destinats als nois. La jornada es clourà amb una xerrada del mestre i psicopedagog Daniel Gabarró que reflexionarà sobre el lema de la jornada: Per què no puc fer-ho?

Les responsables de l'organització veuen aquesta jornada no només com una promoció de la igualtat d'oportunitats i l'equitat de gènere des de la Universitat, sinó també com un pas més en l'impuls de la paritat de sexes en els diferents àmbits professionals.

Actualment, a l'Escola Politècnica Superior de la UdL, les dones representen el 15,84% de l'alumnat, per contra, a la Facultat de Ciències de l'Educació superen el 70%.