4 de novembre de 2010

La UdL rep el II Premi Internacional Ciutat de Lleida

. El jurat destaca la projecció que dóna la universitat al territori
audio
Premi internacional Ciutat de Lleida per a la Universitat de Lleida [+] AMPLIAR IMATGEEl rector amb l'alcalde i Rosa Maria Calaf, membre del jurat
La Universitat de Lleida (UdL) ha rebut avui el Premi Internacional Ciutat de Lleida en un acte institucional al saló de plens de la Paeria. Un dels membres del jurat, la periodista Rosa Calaf, ha subratllat la història de la institució docent i la projecció que dóna tant a la capital del Segrià com al conjunt del territori. De fet, el guardó distingeix la trajectòria de persones, institucions, empreses o entitats de la societat civil que hagin destacat per la seua aportació al coneixement o el ressò internacional de la ciutat i el seu entorn geogràfic a través de treballs dins dels àmbits acadèmic, científic, econòmic, social o cultural.

El rector de la UdL, Joan Viñas, ha recollit el premi acompanyat per altres membres de la comunitat universitària com els vicerectors de Professorat, Joan Ramon Rosell; d'Estudiantat, Xavier Gómez; de Relacions Internacionals, Carme Figuerola; d'Infraestructures i Tecnologies de la Informació, Pere Solà; i de Qualitat i Planificació, Ramon Saladrigues. També hi han assistit l'actual president del Consell Social, Ramon Roca, i l'anterior, Josep Maria Pujol. La comitiva de la UdL la completaven el degà de la Facultat de Lletres, Joan Busqueta; i les directores de l'Escola Universitària d'Infermeria, Luisa Guitard; l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària, RosaTeira; i el director de l'Escola Politècnica Superior, Ferran Badia.

Viñas s'ha mostrat agraït pel reconeixement que suposa aquest Premi Internacional Ciutat de Lleida "per a tota la Universitat, amb centenars de professors que porten el nom de Lleida arreu del món". En aquest sentit, el rector ha destacat els més de 5.000 articles publicats internacionalment.

Es tracta de la segona edició del premi, que el primer any va aconseguir el cardiòleg i doctor honoris causa de la UdL, Roc Pifarré, pioner en les operacions coronàries i reconegut com un dels millors cirurgians a escala mundial. El guardó consisteix en una reproducció del “Bronze d’Ascoli”, un document legal de l'any 89 a.C. aparegut en aquesta localitat italiana. Reconeixia la concessió de la ciutadania romana a un grup de 30 cavallers indígenes hispans de la vall mitjana de l’Ebre –entre ells, tres de les terres de Lleida- que van participar en la guerra social italiana.