4 de novembre de 2013

Jorge Alvaro Fuentes, premiat als EUA - Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGEJorge Álvaro-Fuentes / Foto: UdL
baixcorva
Un titulat de la Universitat de Lleida (UdL) ha estat guardonat amb el premi Environmental Quality Section Inspiring Young Scientist Award 2013, que atorga l'American Society of Agronomy dels Estats Units. Es tracta de Jorge Álvaro-Fuentes, exalumne de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària (ETSEA) i premi extraordinari de doctorat de la UdL al curs 2007-2008. El guardó -que es lliurarà aquest dimarts, 5 de novembre, a la ciutat de Tampa- reconeix la seua tasca com a jove científic en la lluita contra l'escalfament global.

La distinció, concedida anualment, valora la creativitat, l'originalitat i l'impacte de la recerca en l'àrea d'agronomia i medi ambient. El treball d'Álvaro-Fuentes s'ha centrat en la reducció de gasos d'efecte hivernacle als sistemes agrícoles de la Vall de l'Ebre. Aquest titulat de la UdL actualment treballa pel Consell Superior d'Investigacions Científiques (CSIC), a l'estació experimental d'Aula Dei, a Saragossa. El seu grup col·labora amb el Centre Agrotecnio i també amb el departament de Producció Vegetal i Ciència Forestal de la UdL.