5 d'abril de 2005

El premi Ramon Llull 2004, l'escriptor Alfred Bosch, en la VII Festa de la Creació

L'escriptor Alfred Bosch, premi Sant Jordi 1998 per L'atles furtiu i premi Ramon Llull 2004 per Les set aromes del món, serà un dels participants en la taula rodona que sobre "Literatura, immigració i interculturalitat" tindrà lloc demà, 6 d abril, a dos quarts d'onze del matí, per obrir la VII Festa de la Creació, organitzada pel departament de Filologia Catalana i Comunicació. Els lleidatans Francesc Pané i Mertxe París (autora de Mentre l'Iraq dormia), i Toni Sala (autor d'Un relat de la nova immigració africana), també participaran en aquesta taula que pretén abordar, a través de relats literaris, les experiències al voltant de la immigració i la interculturalitat.

La VII Festa de la Creació, que tindrà lloc els dies 6 i 7, inclou també la presentació de dos llibres. D'una banda l'obra que recull les anteriors edicions d'aquesta activitat que va iniciar-se al 1995: Estrenes. Antologia de poemes i contes. Mercat del Llibre i de la Creació (1998- 2005), i de l'altra, i a càrrec del professor de la UdL, Albert Turull, el llibre Les set tribus de la nació catalana, obra del sociolingüista, Jordi Solé.

Altres activitats previstes són una conferència sobre llengua i immigració impartida per la presidenta del Grup d'Estudi de Llengües Amenaçades i professora de Lingüística General a la Universitat de Barcelona, Carme Junyent, i lectures de textos d'alumnes i exalumnes de Filologia de la Universitat de Lleida a les 11 de la nit, al Cafè del Teatre.