5 de juliol de 2012

Benach planteja la necessitat de tenir un 'testament digital' en un curs de la Universitat d'Estiu
audio
Ernest Benach a la Universitat d'Estiu de la Universitat de Lleida / UdL
[+] AMPLIAR IMATGEUn instant de la xerrada d'Ernest Benach a l'Edifici Polivalent / FOTO: UdL
baixcorva
Qui i com es gestiona el nostre correu electrònic, les xarxes socials, o qualsevol altra informació personal que apareix a Internet un cop hem mort? Aquesta és una de les qüestions que ha plantejat avui l'expresident del Parlament de Catalunya, Ernest Benach, en la seua xerrada La vida i la mort digital, que forma part del curs d'estiu Mors certa, hora incerta, que coordina la professora de la Facultat de Lletres, Joana Soto.

Benach, aficionat en web 2.0., ha explicat que les noves tecnologies han contribuït a crear una nova identitat, la digital, que funciona a banda de la que tots tenim com a persones. Per aquest motiu, ha recomanat disposar d'un 'testament digital' per tal de deixar clar que se'n fa de les nostres dades un cop hem perdut la vida.

L'expresident ha explicat que en els darrers anys han començat a sorgir iniciatives empresarials -sobretot a Estats Units, Suècia o França- amb l'objectiu de gestionar la identitat digital que queda present a Internet després de la mort. Benach també ha exposat la manca d'uniformitat que hi ha entre els grans proveïdors de serveis com el correu electrònic o les xarxes socials pel que fa al tractament de les nostres dades que han d'aplicar en aquests casos.

El curs de la Universitat d'Estiu de la UdL, que s'allarga fins demà, compta amb la participació de 16 alumnes, entre els quals hi ha sociòlegs, mestres o treballadors socials. Durant aquests dies s'han abordat diferents temàtiques relacionades amb la mort amb punts de vista com el dol, la salut o el sentit de la nostra vida. L'equip docent es completa amb Joan Viñas (catedràtic de cirugia de la UdL), Miquel Pueyo (director de la Càtedra de Periodisme i Comunicació) i Anna Jiménez (professora de la Facultat d'Infermeria de la UdL).