5 de març de 2013

EPS a la Fira CeBIT/ Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGEEl GRIHO presenta dos eines informàtiques / FOTO: UdL
baixcorva
L'Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat de Lleida està present enguany al CeBIT de Hannover (Alemanya), una de les fires més importants a nivell mundial pel sector de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC). Dos estudiants de doctorat del  Grup de Recerca en Interacció Persona Ordinador i Integració de Dades (GRIHO) participen a l'estand de l'empresa multinacional GFT, amb seu al PCiTAL, presentant les darreres novetats en l'avaluació de l'experiència d'usuari en software pel sector bancari.

Llúcia Masip i Josep Maria Brunetti treballen amb la metodologia Open-HEREDEUX, un sistema per peritar el grau de satisfacció de les persones (anomenat experiència d'usuari o User eXperience) durant l'ús d'un sistema interactiu qualsevol. En aquest sentit, els representants de l'EPS presenten al CeBIT una eina online per fer aquesta avaluació.

Masip i Brunetti també faran pública una eina desenvolupada pel GRIHO anomenada Rhizomer que permet generar automàticament la interfície d'usuari per a explorar grans conjunts de dades estructurades, com per exemple les que conté la Wikipedia. Això permet treure més profit de les dades, com per exemple fer una cerca de "tots els actors nascuts a Alemanya que han participat en pel·lícules dirigides per Michael Haneke".

El CeBIT, que se celebra del 5 al 9 de març, espera rebre 700.000 visitants. Amb una àrea de mostres de 450.000 m², el certamen està considerat com un baròmetre de les TIC.