5 d'octubre de 2009

La UdL acull la propera edició de la Lliga de Debat Universitari de la Xarxa Vives

. L'any passat en va resultar guanyador l'equip lleidatà
audio
L'equip de la UdL es proclama campió de la V Lliga de Debat Universitari
[+] AMPLIAR IMATGE Membres de l'equip de la UdL, guanyador de la passada edició
La Universitat de Lleida serà la seu de la VI edició de la Lliga de Debat Universitari que convoca la Xarxa Vives d'Universitats amb el suport de la Generalitat de Catalunya i la Conselleria d'Educació i Cultura del Govern de les Illes Balears. Del 26 al 30 d'abril de 2010, la UdL acollirà aquesta competició que se centrarà en la qüestió: Si volem la pau, cal estar preparat per a la guerra?

En la passada edició, celebrada a Alacant del 25 al 28 de març, l'equip de la Universitat de Lleida es va proclamar campió de la lliga imposant-se en totes les rondes a la resta d'equips.

La Lliga de Debat és una competició de dialèctica adreçada a l’alumnat de les 20 universitats de Catalunya, País Valencià, les Illes Balears, Catalunya Nord i Andorra membres de la Xarxa Vives. Durant quatre dies, diversos equips d'estudiants debaten sobre un tema polèmic i d'actualitat.

La UdL acollirà aquesta competició que se centrarà en la qüestió: Si volem la pau, cal estar preparat per a la guerra?
La sisena edició de la Lliga constarà d’una fase eliminatòria, que tindrà lloc del 26 al 29 d’abril, i d’una final el 30 d’abril. El jurat de la competició, format per experts de diversos àmbits del coneixement, premiarà l'equip campió amb 2.500 €, mentre que el subcampió en rebrà 1.200. També es reconeixerà al millor orador de la competició, que serà nomenat pel jurat, i el treball del millor equip de la Lliga, que serà escollit pels mateixos participants.