6 de juny de 2008

Medicina avalua els futurs metges amb una simulació de consultes

. La UdL manté les proves als alumnes de quart

Examens de medicina a la Universitat de Lleida
Els alumnes examinen pacients simulats
Una vuitantena d'alumnes de quart de Medicina de la Universitat de Lleida (UdL) s'ha sotmès aquesta setmana a l'avaluació de competències clíniques. Els exàmens serveixen per comprovar els coneixements que han adquirit durant les pràctiques realitzades en diferents centres d'atenció primària i hospitals. Una trentena de professors, infermers i metges residents han posat a prova els estudiants simulant alguna malaltia. Durant tres hores, els alumnes passen per diverses aules atenent diferents casos. Es tracta que esbrinin què els hi passa als hipotètics pacients mitjançant entrevistes clíniques, exploracions i la valoració de proves, com ara radiografies. El resultat representa entre el 10 i el 15% de la nota de les assignatures que s'avaluen.

Examens de medicina a la Universitat de Lleida
La UdL s'ha convertit enguany en la primera universitat catalana que organitza aquestes avaluacions de competències clíniques de forma totalment autònoma, sense el suport de l'Institut d'Estudis de la Salut, que depèn de la conselleria. Aquest és el segon any que la UdL amplia aquests exàmens als estudiants de quart de Medicina, a banda dels de sisè que ja els realitzen de forma sistemàtica a totes les universitats. L'objectiu de la Facultat de Medicina és corregir els possibles dèficits de l'alumnat en l'àmbit més pràctic de l'ensenyament, seguint també les directrius que marca l'Espai Europeu d'Educació Superior.