6 de juny de 2011

Constituït el Consorci del Campus Iberus

. Postgraus i doctorats internacionals, millora de la transferència amb empreses i impuls d'un espai transfronter amb el sud de França, accions claus del projecte
audio
Campus Iberus. Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGED'esquerra a dreta els rectors de Lleida, Saragossa, Navarra i la Rioja / FOTO: Unizar

El paranimf de la Universitat de Saragossa ha acollit avui la signatura de constitució del Consorci Campus Iberus pel qual es crea una estructura de gestió amb capacitat jurídica pròpia dels ens que la integren, les universitats de Saragossa, la Rioja, Pública de Navarra i Lleida. Un cop aconseguida la menció de Campus Excel·lència Internacional, (CEI) el passat mes d'octubre, aquest és el primer pas per posar en marxa l'únic CEI de l'Estat que aplega institucions de diferents comunitats autònomes. Ara, les universitats membres, hauran d'aprovar pels seus respectius Consells de Govern els Estatuts de l'ens, amb l'objectiu d'avançar en l'aplicació del Pla Estratègic del Campus i la distribució dels recursos.

En aquest sentit, cal recordar que el Campus de la Vall de l'Ebre compta amb un finançament -majortiàriament préstecs- per al 2011 de 10.382.401 euros mercès a les convocatòries del 2010 dels ministeris d'Educació i d'Innovació, i ja ha realitzat la sol·licitud de finançament per al període 2011-2013 al Ministeri d'Educació per un muntant de 12.562.575 euros més. Tot i que el model de finançament és complex, ja que suposa la participació dels governs de l'Estat i autonòmics i de les pròpies universitats, el rector de la UdL, Roberto Fernández, ha expressat el seu desig que les retallades no afectin l'aportació que la UdL ha de destinar al Campus Iberus, perquè és una acció prioritària per a la UdL.

Campus Iberus. Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGELa Universitat de Saragossa ha acollit la signatura de constitució del Consorci
FOTO: Unizar

Quant a les principals línies del Pla Estratègic, el rector de la Universitat de Saragossa que lidera el projecte, Manuel López Pérez, ha esmentat una escola de postgrau i doctorat internacional sota la marca Iberus per captar alumnes d'arreu del món, un centre d'investigació mixt universitat-empresa que situï la I+D dins la pròpia universitat, així com el desenvolupament d'un campus transfronterer amb les universitats franceses de Tolosa i Pau, que faciliti la mobilitat de personal docent i investigador, estudiantat, així com doctorats i postgraus conjunts i la cotutela de tesis.

El rector de la UdL ha qualificat de gran oportunitat per a la UdL la posada en marxa d'aquest projecte i ha assegurat que treballarà amb totes les seues forces "perquè el repte que suposa el Campus Iberus arribi a bon port, per a què passi les fronteres de l'excel·lència, i sigui una demostració que en el món universitari és possible, fructífera i necessària la col·laboració entre universitats". "El futur de les universitats passa per accions d'aquest tipus, i les universitats que no ho entenguin així és difícil que tinguin futur", ha afegit.

A més dels rectors de les quatre universitats membres, a la signatura del consorci hi han assistit els presidents dels Consells Socials i els directors generals de les quatres comunitats autònomes amb competències en el Campus d'Excel·lència Internacional de la Vall de l'Ebre.