6 de juny de 2013

Observatori Mobilitat Metropolitana UdL
[+] AMPLIAR IMATGELa jornada ha tingut lloc al Saló Víctor Siurana / Foto: UdL
baixcorva
Més d'un centenar de persones s'han donat cita a la 10a Jornada tècnica de l'Observatori de la Mobilitat Metropolitana (OMM): mobilitat i urbanisme a les ciutats intermèdies, que ha tingut lloc aquest dijous a la Universitat de Lleida (UdL). Sobre la taula, temes com la sostenibilitat i la implantació de les anomenades smart cities, l'urbanisme i mobilitat en ciutats intermèdies o els models de gestió de les empreses vinculades amb la mobilitat.

En la inauguració de la jornada, el director general de Transports i Mobilitat de la Generalitat de Catalunya, Pere Padrosa, ha apostat per una planificació de l'urbanisme vinculada a la mobilitat dels usuaris, en pro de la sostenibilitat social. Padrosa ha afirmat que cal ser imaginatius i integradors quant ens referim a models de mobilitat, ja que des del 2011 aquesta ha anat decreixent.

Padrosa, ha estat acompanyat de l'alcaldessa accidental de Lleida, Marta Camps, que ha qualificat de "valents" els recents canvis introduïts en la xarxa d'autobusos de la ciutat. Per la seua part, el vicerector de Campus de la UdL, Jesús Avilla, ha celebrat que la jornada tingués lloc a la Universitat de Lleida, seu de la Càtedra Unesco Ciutats Intermèdies, Urbanització i Desenvolupament de la Universitat de Lleida que dirigeix el professor de la UdL, Josep Maria Llop, i que ha col·laborat en l'organització de la trobada.

L'OMM és una iniciativa d'anàlisi i reflexió constituïda per les Autoritats de Transport Públic (ATP) de les principals àrees metropolitanes espanyoles, el Ministeri d'Agricultura, Alimentació i Medi Ambient, i el Ministeri de Foment.