7 de juliol de 2008

Boixaderas exculpa el doblatge de les "malformacions culturals" del país

. Demà inaugura a La Seu d'Urgell la 16ena edició de la Universitat d'Estiu de la UdL

Boixaderas a la Universitat d'Estiu de la UdL
[+] AMPLIAR IMATGEBoixaderas a la inauguració de la
Universitat d'Estiu 2008
L'actor Jordi Boixaderas reivindicarà demà a la Seu d'Urgell, en la conferència inaugural de la 16ena edició de la Universitat d'Estiu de la UdL, "la innocència del doblatge respecte un grapat de prejudicis que tendeixen a atribuïr-li la causa d'un cert nombre de malformacions culturals pròpies del nostre país". En la seua xerrada, "És el doblatge, estúpids", que pren el títol del conegut lema de la campanya electoral de Bill Clinton "It's the economy, stupid!", Boixaderas es proposa discutir les acusacions que provenen de persones o cercles de persones amb responsabilitats en l'àmbit de la comunicació sobre que la indústria del doblatge és la causa d'algunes mancances culturals.

Boixaderas, actor de teatre, cinema i televisió, s'ha dedicat des del 1982 al doblatge, tant a feines de direcció i d'adaptació com d'interpretació i locució. L'artista sabadellenc inaugurà demà a les 8 del vespre al Centre Cívic El Passeig de la capital alturgellenca una nova edició de la Universitat d'Estiu, que enguany compta amb prop de 600 matriculats en un total de 27 cursos entre els quals n'hi ha de relacionats amb la informàtica, el reporterisme, l'art, l'educació emocional, el gènere, l'empresa, l'arquitectura, el paisatge i la geologia.

Durant l'acte inaugural, al qual hi assistiran el rector de la UdL, Joan Viñas, i l'acalde de La Seu d'Urgell, Albert Batalla, es lliurarà el premi de l' XI Concurs de cartells de la Universitat d'Estiu de la UdL, que enguany ha recaigut en l'estudiant d'il·lustració de l'Escola Municipal de Belles Arts de Lleida, Ares Juclà.

Seguidament, s'inaugurarà l'exposició 12 fotògrafs a La Seu durant la Universitat d'Estiu 2007, una mostra col·lectiva que recull els treballs d'una dotzena de fotògrafs al voltant de La Seu d'Urgell. Són 36 instàntànies de Josep Maria Abadia, Leo Abecasis, Eduard Barrufet, Antonio Benavente, Marta Bisbal, Santi Iglesias, Nel Joan, José Jurado, David Manzanera, Mª Antònia Oliva, Lluïsa Rocal i Oriol Rosell, els alumnes del curs Projecte Fotogràfic sobre la Ciutat de la Seu d'Urgell coordinat per Xavier Goñi i impartit per Manel Esclusa la passada edició de la Universitat d'Estiu. L'exposició romandrà oberta al públic al Centre Cívic El Passeig fins el proper 3 d'agost.

MÉS INFORMACIÓ

Web de la Universitat d'Estiu 2008