7 de juny de 2010

Un concurs de fotografia ensenya edafologia als alumnes de primer d'enginyeria agrònoma
audio
Reacció roques sedimentàries amb HCL. Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGE Una de les fotografies amb primer premi, obra d'Albert Mata i Hèctor Martínez
Amb l'objectiu d'aprendre a observar el camp més enllà de les classes teòriques, els professors d'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària de la UdL, Jaume Porta i Rosa Poch, han organitzat enguany el Primer concurs d'imatges edafològiques en el marc de la assignatura que imparteixen a primer d'enginyeria tècnica agrícola. Es tracta, expliquen, de diversificar les activitats d'aprenentatge i d'incentivar, al mateix temps, el treball en equip.

El concurs, que s'ha plantejat com un treball voluntari, permet als alumnes obtenir punts, ja que l'avaluació de l'estudiantat en l'assignatura està basada en un sistema de gradació, on cadascuna de les activitats organitzades els puntua en la nota final.

El Primer concurs d'imatges edafològiques ha reunit 30 fotografies presentades per 10 equips diferents. El jurat, integrat pels doctors Jaume Porta, Rosa Poch, i el coordinador tècnic del Servei de Reproducció d'Imatge de la UdL, Xavier Goñi ha decidit atorgar tres primers premis i quatre accèssits, on s'han valorat tant conceptes edafològics com fotogràfics.

Els primers premis són obra de Josep M Tomàs, Albert Mata i Hèctor Martínez, i els accèssits de Carla M. Amonguero, Esteve Sampietro, Mariona Julià i Mercè Molner.