7 de març de 2013

La corrupció política a Catalunya, objecte d'investigació dels alumnes de Batxillerat

. És un dels treballs que es presenta aquest divendres a la 6a Jornada de Recerca a la UdL

Jornada de Recerca per a estudiants de batxillerat a la Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGEUna de les presentacions de la jornada 2012 / FOTO: ICE-CFC (UdL)
baixcorva
La implicació de polítics en trames de corrupció com el 'Cas Palau', el 'Cas Pretòria' o el 'Cas Mercuri' és el punt de partida d'un dels treballs que es presenten aquest divendres, 8 de març, en el marc de la 6a Jornada de Recerca per alumnat de Batxillerat, que organitzen l'Institut de Ciències de l'Educació-Centre de Formació Contínua i el vicerectorat d'Estudiantat de la UdL. Més de 730 persones de 13 centres educatius de la província de Lleida prendran part en la trobada, que tindrà lloc al campus de Cappont.

Política i corrupció a la Catalunya actual, realitzat per un alumne de l'Institut Manuel de Montsuar, analitza els casos recents i les mesures que plantegen els diferents partits per lluitar contra aquestes conductes delictives i immorals. També valora la percepció de la ciutadania sobre el fenomen de la corrupció. És només un dels projectes relacionats amb l'actualitat, ja que l'estudiantat també centra les seues inquietuds en temes com el canvi climàtic, el moviment Slow food, les energies renovables o la gastronomia molecular que ha posat de moda Ferran Adrià.

El Centre de Cultures i la Facultat de Dret i Economia són els escenaris per presentar un total de 42 projectes de recerca dels diferents àmbits del Batxillerat (científic, tecnològic, ciències de la salut, ciències de la natural, social, humanístic i artístic). Entre els títols trobem propostes com: Hidrogen, recurs del present i oportunitat del futur; La física aplicada als accidents de trànsit; Planificació d'una Slow City; Distròfia miotònica d'Steiner, estudi d'una malaltia hereditària; La regressió de les glaceres dels Pirineus; o La influència de l'època victoriana en les tribus urbanes.