7 d'octubre de 2013

ETSEA acollirà dos laboratoris oficials del Departament d'Agricultura

ETSEA Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGEEls laboratoris s'ubicaran al campus d'Agrònoms / Foto: UdL
baixcorva
Els espais que actualment ocupa l'IRTA al campus de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària (ETSEA) de la UdL i que deixarà a finals d'any per traslladar-se al Fruitcentre, al Parc de Gardeny, acolliran dos laboratoris oficials del Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural (DAAM) de la Generalitat de Catalunya.

Es tracta de dos laboratoris oficials, un en sanitat animal, i un altre, en sanitat vegetal, segons va anunciar divendres el conseller Josep Maria Pelegrí durant la presentació del nou model del laboratoris del departament que encapçala. Un model, segons Pelegrí, que contribuirà a guanyar en eficiència i seguretat i que "ha de basar-se en la col·laboració pública i privada".

L'anunci que l'IRTA deixaria els espais que ocupa al campus d'Agrònoms el passat mes de maig, així com el trasllat de la línia d'investigació en genètica animal a Caldes de Montbui va provocar malestar entre les institucions i el sector lleidatà. El rector de la Universitat de Lleida, Roberto Fernández, s'hi va referir durant la presentació de divendres, tot concloent que "va ser un ús racional transferir la línia de recerca fora com ho és ara portar aquests dos laboratoris a ETSEA". El rector va afegir que la UdL té amb la conselleria un soci privilegiat.