8 d'abril de 2013

La UdL torna a la Lliga de debat universitari

. Un equip multidisciplinari tractarà el dret universal a l'assistència sanitària

Lliga de Debat Universitari - foto: Judith Llop (UB) [+] AMPLIAR IMATGEInauguració de la lliga que té lloc a la UB / FOTO: Judith Llop (UB)
baixcorva
La Universitat de Lleida (UdL) torna a participar enguany a la Lliga de Debat Universitari que promou la Xarxa Vives d'Universitats, després d'un any d'absència. L'equip que comença a competir avui a Barcelona està format íntegrament per noies, alumnes de Dret i Economia, Història, Educació Infantil i Estudis Anglesos. Els debats s'inicien a les 16.30h i es poden seguir en directe al portal de la Xarxa Vives  i a Twitter, a través de l'etiqueta #lligadedebat.

El tema de la novena edició, que es desenvolupa a la Universitat de Barcelona (UB) fins el 12 d'abril, és El dret a l'assistència sanitària ha de ser universal?. Hi participen equips de 12 universitats: UdL, UB, Autònoma de Barcelona, Rovira i Virgili, Alacant, Abat Oliba CEU, Internacional de Catalunya, Jaume I, Politècnica de Catalunya, Pompeu Fabra, Ramon Llull i Vic.

La Lliga de Debat Universitari té com a objectiu fomentar l'ús de la paraula entre l'estudiantat sota el format d'un enfrontament dialèctic. Es valoren capacitats com el treball en equip, la solidesa de les argumentacions, la fluïdesa en la intervenció i la correcció tant semàntica com formal. Els equips no coneixen quina posició han de defensar (a favor o en contra) fins a uns minuts abans de començar cada enfrontament. Un equip de jutges decideix quina argumentació s'ha realitzat amb el màxim rigor i de la forma més convincent possible.

L'equip que comença a competir avui a Barcelona està format íntegrament per noies, alumnes de Dret i Economia, Història, Educació Infantil i Estudis Anglesos. Els debats es poden seguir en directe al portal de la Xarxa Vives
Professionals dels àmbits sanitari, docent i de la comunicació participaran en el jurat de les eliminatòries. El jurat d'honor, a qui correspondrà el veredicte a la final, serà presidit pel rector de la Universitat de Barcelona i president de torn de la Xarxa Vives, Dídac Ramírez. Aquest determina l'equip guanyador i el millor orador. Mentre, els mateixos participants atorguen el premi honorífic al millor equip.

L'equip de la Universitat de Lleida es va proclamar campió al 2009 i subcampió l'any següent. La darrera edició de la Lliga, en què no va participar la UdL, la va guanyar la Universitat Pompeu Fabra.