8 de juliol de 2010

Iberus, de les universitats de Lleida, Saragossa, la Rioja i Pública de Navarra, seleccionat en la primera fase de Campus d'Excel·lència Internacional

. El projecte també ha estat escollit per participar en la convocatòria Innocampus, que atorgarà el segell d'excel·lents en investigació
audio
Campus de Cappont. Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGECampus de Cappont
El projecte Campus Iberus: campus d'excel·lència internacional de la Vall de l'Ebre, integrat per les universitats de Lleida, la Rioja, Pública de Navarra i Saragossa, i coordinat per aquest centre aragonès, ha superat la primera fase de la convocatòria del programa Campus d'Excel·lència Internacional (CEI 2010) del Ministeri d'Educació. De les 32 propostes presentades, 14 -una d'elles d'una universitat privada-, passaran a la segona fase del Subprograma d'Excel·lència per ser avaluats per una comissió internacional. Està previst que a finals d'octubre es publiqui la resolució final.

Iberus, que ha obtingut el quart lloc i un finançament de 180.000 euros, ha estat elegit també per participar en la convocatòria Innocampus del Ministeri de Ciència i Innovació que possibilitarà l'obtenció del segell d'excel·lència en investigació. A més a més, el projecte ha obtingut subvencions en el Subprograma d'enfortiment per a diverses actuacions com ara allotjaments universitaris, campus transfronterer, adaptació a l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES) i accessibilitat per a persones amb discapacitats.

Quant al programa Campus Agroalimentari Català, que coordina la Universitat de Lleida i l'integren la resta d'universitats públiques catalanes, la UOC, la Universitat de Vic i l'IRTA, també ha estat seleccionat en el Subprograma d'enfortiment. Rebrà 200.000 euros per actuacions relacionades amb l'Espai Europeu d'Educació Superior.

El rector de la Universitat de Lleida ha manifestat la seua satisfacció perquè tots els projectes on participa la UdL han estat seleccionats en algun dels dos subprogrames d'aquesta convocatòria
Finalment, el tercer dels projectes on participa la UdL, el campus Internacional de l'Aigua H2G, coordinat per la Universitat de Girona, ha obtingut subvencions en el mateix Subprograma d'enfortiment. Aquest projecte que agrupa també les universitats de les Illes Balears, Perpinyà i Paris VI, obté finançament per les accions següents: desenvolupament de centres de formació professional als campus, actuacions preparatòries de campus transfronterers i adaptació a l'EEES.

El rector de la Universitat de Lleida, Joan Viñas, ha manifestat la seua satisfacció perquè tots els projectes on participa la UdL han estat seleccionats en algun dels dos subprogrames d'aquesta convocatòria. "Ens podem felicitar com a universitat i hem d'agrair a la societat i al món de l'empresa el seu suport, perquè sense ells no haguéssim pogut arribar on som. Tot i així lamentem que el CAC, un projecte català de gran abast en línia amb el Pacte de la Recerca i Innovació de Catalunya i del Pla de Recerca de Catalunya, no hagi estat seleccionat per optar a la segona fase del CEI 2010".