8 de març de 2013
Descarregar pdf  Els reptes tecnològics del turisme lleidatà, en una jornada a la UdL    
 Més de 200 persones participaran a la trobada els dies 12 i 13 de març
 Més de 200 persones participaran a la trobada els dies 12 i 13 de marçEl sector turístic                     de les comarques lleidatanes està adaptat a les                     noves tecnologies? Aquesta és la pregunta principal                     que intentarà respondre la 1a                                       Jornada de Turisme de la Universitat de Lleida,                     que tindrà lloc els propers dies 12 i 13 a                     l'auditori del Centre de Cultures i Cooperació                     Transfronterera, al campus de Cappont. Més de 240                     persones, entre empresaris i estudiantat, prendran                     part en la trobada, que compta amb figures de primer                     ordre com el director de promoció de l'Agència                     Catalana de Turisme, Miquel Alabern; el community                                     manager de la cadena Room Mate Hotels, Yeyo                     Ballesteros; o el director del Patronat de Turisme                     de la Diputació de Lleida i expert en Màrqueting                     Estratègic i Operatiu, Jordi Blanch.
Les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) continuen sent una assignatura pendent pel turisme lleidatà. Un estudi realitzat per les professores de la UdL Eva Martin i Natalia Daries posa de manifest que els empresaris del sector són conscients de la importància de les TIC, "tot i que alguns d'ells encara no han iniciat accions d'adaptació i innovació". En aquest sentit, subratllen la necessitat d'organitzar serveis, amb webs ben dissenyats i presència a les xarxes socials. El treball conclou que les empreses turístiques lleidatanes que incorporen les TIC a la seua gestió "milloren el seu posicionament, augmentant la seua competitivitat i quota de mercat". Per contra, les que no ho fan "posen en risc la seua supervivència".
La 1a Jornada de Turisme de la Universitat de Lleida posarà sobre la taula temes com la venda on line, els hotels de disseny avantguardista, la gestió de la reputació a Internet, l'ús de fotografies d'usuaris particulars per a la promoció turística a través de plataformes com l'Instagram o les xarxes especialitzades, com ara Minube.
 
  
 
Les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) continuen sent una assignatura pendent pel turisme lleidatà. Un estudi realitzat per les professores de la UdL Eva Martin i Natalia Daries posa de manifest que els empresaris del sector són conscients de la importància de les TIC, "tot i que alguns d'ells encara no han iniciat accions d'adaptació i innovació". En aquest sentit, subratllen la necessitat d'organitzar serveis, amb webs ben dissenyats i presència a les xarxes socials. El treball conclou que les empreses turístiques lleidatanes que incorporen les TIC a la seua gestió "milloren el seu posicionament, augmentant la seua competitivitat i quota de mercat". Per contra, les que no ho fan "posen en risc la seua supervivència".
La 1a Jornada de Turisme de la Universitat de Lleida posarà sobre la taula temes com la venda on line, els hotels de disseny avantguardista, la gestió de la reputació a Internet, l'ús de fotografies d'usuaris particulars per a la promoció turística a través de plataformes com l'Instagram o les xarxes especialitzades, com ara Minube.
 
  




