8 d'octubre de 2011

La UdL acull el Ple del Consell de l'Estudiantat de les Universitats Catalanes
audio
Consel de l'Estudiantat de les universitats catalanes - Universitat de Lleida (UdL)
[+] AMPLIAR IMATGEEls membres del CEUCAT amb el rector Roberto Fernández / FOTO: UdL
Els representants dels Consells de l'Estudiantat de les Universitats Catalanes (CEUCAT), s'han reunit aquest dissabte a la UdL per definir el que serà el seu pla d'acció pel curs 2011-12, que té com a principal objectiu reflexionar al voltant del camí que hauria d'adoptar la nova Comissió de la governança, que es va constituir el passat 15 de setembre al Parlament de Catalunya.

El rector de la UdL, Roberto Fernández, ha rebut als membres del CEUCAT, just abans de començar de la sessió de treball on també s'ha revisat, entre altres, quins són els imports de les taxes que apliquen les diferents universitat de l'Estat espanyol i, a més, s'ha ideat una proposta comuna sobre el sistema d'atorgament de les beques d'Excel·lència de la Generalitat.

Durant la jornada, també s'ha debatut sobre temes com el finançament, la governança i l'ocupació, en un context de retallades pressupostàries. La trobada també ha servit per preparar la sessió de treball del Consell d'Estudiants Universitaris de l'Estat (CEUNE), que tindrà lloc a Madrid el proper dilluns i dimarts 10 i 11 d'octubre.

El CEUCAT, creat el passat 26 de febrer d'enguany, té la voluntat d'unir els esforços i la veu dels Consells de l'Estudiantat de les Universitats Catalanes i elevar propostes conjuntes dirigides als organismes competents. En el decurs de l'acte, el rector de la UdL, Roberto Fernández, i el president del CEUCAT, Jordi Codony, han fet entrega d'una placa commemorativa i un diploma a la fins ara vicepresidenta del CEUCAT, Maria Rodríguez.

A la reunió han assistit els representants dels estudiants universitaris: Jordi Codony (UPC), Maria Rodríguez, Gemma Espigares i Ares Navarro (UdL), Enric Guillén (UdG), Marc Vallvè i Sergi Martín (URV), Joan Molina (URL), Carlos Pérez (UAB) i Gerard Solà (UVic).