8 d'octubre de 2013

'Tots som observadors, tots som observats'

. La UdL col·labora en aquest projecte artístic del fotògraf Jordi V Pou

Projecte artístic Jordi V Pou / Universitat de Lleida [+] AMPLIAR IMATGEL'ull de la Facultat de Medicina /
FOTO: Jordi V Pou
Mirem i som mirats. Aquest és el leit motif del projecte Observed (o) del fotògraf lleidatà, Jordi V Pou, una reflexió sobre la massiva circulació de fotografies 'personals' en telèfons mòbils i xarxes socials amb el nostre consentiment, i al mateix temps sobre la nostra preocupació pel dret a la intimitat i la protecció de dades. Una contradicció, diu l'artista, sobre la qual no en som prou conscients i de la què tots en som còmplices: we are all observers, we are all observed (tots som observadors, tots som observats).

La Universitat de Lleida col·labora, juntament amb altres institucions i entitats, en aquest projecte, que estarà desplegat tot l'octubre en diferents punts de la ciutat de Lleida i en la xarxa, a través de la pàgina web Observed (o), on s'hi recullen les diferents accions del projecte.

Pou ha triat com a icona l'ull humà. N'ha baixat fins a 1.500 d'Instagram i els ha situat en diferents espais, en l'acció anomenada City. Entre ells, quatre a la UdL (Facultat de Medicina, Facultat de Dret i Economia, l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària i Claustre de la Pensativa del Rectorat). Un altre ull, aquest en constant moviment, s'ha instal·lat en un racó de la web de la Universitat.

A més dels ulls repartits per Lleida en fotos i pancartes i apareguts en alguns mitjans de comunicació, el Museu d'Art Jaume Morera repartirà xapes gratuïtes amb l'ull imprès i cada vespre, al mur de l'edifici de la Fundació Ferreruela Sanfeliu, es projecta un audiovisual. Mentrestant, a la web del projecte, s'hi poden trobar entre d'altres, una aplicació per a mòbils que permet l'intercanvi anònim de fotografies i una intervenció amb desenes d'ulls en moviment.