8 d'octubre de 2013

Una de les principals autoritats en bioètica, a la UdL
audio
Diego García a la Universitat de Lleida / Foto: isanidad.es
Diego Gracia / FOTO: isanidad.es
baixcorva
L'expert en bioètica més important al món iberoamericà obrirà aquesta tarda les 28es Jornades de Bioètica a la Universitat de Lleida. Es tracta del doctor Diego Gracia, catedràtic emèrit d'Història de la Medicina de la Universitat Complutense de Madrid i director de la Fundació Xavier Zubiri. L'Aula Magna de Ciències de la Salut serà l'escenari, a partir de les 16.30h, de la conferència Aprendizaje y ejercicio de los valores en las profesiones sanitarias. La inauguració també comptarà amb la directora de l'Institut Borja de Bioètica, Núria Terribas.

Gracia és psiquiatra, psicòleg i filòsof. Impulsor del primer màster de Bioètica a l'Estat espanyol l'any 1989, és membre numerari de les Reials Acadèmies de Medicina i de Ciències Morals i Polítiques. Actualment presideix el Comitè de Bioètica de Castella-Lleó i el Patronat de la Fundació de Ciències de la Salut. Entre les seues aportacions més destacades al món acadèmic trobem l'ètica de la responsabilitat, que té en compte les conseqüències reals de cada decisió.

Les 28es Jornades de Bioètica de la UdL, que continuaran aquest dimecres, també compten amb el Cap de Servei de Medicina Interna de Hospital Santa Maria, Jacint Cabau, i amb el president del Comitè d'Ètica Assistencial del Parc Sanitari Sant Joan de Déu, Bernabé Robles.

28es JORNADES DE BIOÈTICA A LA UdL