9 de febrer de 2007

El Claustre aprova la creació del departament de Medicina Experimental

recercaEl Claustre de la UdL ha aprovat avui, per assentiment, la creació d'un nou departament. Medicina Experimental estarà constituït per àrees de coneixement que actualment formen part del Departament de Ciències Mèdiques Bàsiques, concretament anatomia i embriologia humana, biologia cel·lular, farmacologia, fisiologia i immunologia. Pel que fa a la recerca, aquesta s'orientarà a l'estudi de l'etiopatogènia de malalties humanes i a la innovació terapèutica, amb l'objectiu de millorar i potenciar, amb una personalitat diferenciada, la capacitat de gestió, la docència- tant de grau com de postgrau-, i la capacitat de dissenyar el seu futur en el nou marc estratègic de la UdL.

La magnitud de Ciències Mèdiques Bàsiques, amb un consell de departament que supera les 100 persones, amb 11 àrees de coneixement -quan la mitjana per departament a la UdL és de 4,5-, amb el major volum de recerca de la UdL, ha estat, entre d'altres, el motiu per a la creació del nou departament. Medicina Experimental, juntament amb la resta de departaments de la Facultat de Medicina, tindran un nou punt de contacte en el futur Institut de Recerca Biomèdica de Lleida.

Estudiants

D'altra banda, el Claustre ha elegit avui els nous representants de l'estudiantat al Consell de Govern. Aquest col·lectiu, va celebrar eleccions per renovar els seus representants a juntes de centre, consell de departament i claustre, el passat 19 de desembre. Els estudiants claustrals que formaran part del Consell de Govern, un total de vuit, són: Xavier Aguilà (Facultat de Lletres), Marta Soler (Facultat de Ciències de l'Educació), Mario Sirat (Facultat de Medicina), Guilllem Mas i Laura Salamero (Facultat de Dret i Economia), Sandra Llauradó (ETSEA), i Jordi Altisent i Albert Agraz (Escola Universitària Politècnica).

Informe del rector

Pel que fa al seu informe, el rector ha comunicat als membres del Claustre les novetats en recerca i docència que afecten i/o afectaran en un futur proper a la UdL. En aquest sentit, el rector ha afirmat que no es tancarà cap titulació el proper curs acadèmic i ha recordat que això mateix ha estat ratificat per la Comissionada d'Universitats, Blanca Palmada.

Quant a la qualitat, el rector ha informat que les noves directrius europees determinen que les oficines de qualitat hauran d'estar a les universitats, tot i que hauran de ser acreditades per l' ANECA I l' AQU, i aquestes darreres per l'Agència Europea.

print enrera pujar