9 de maig de 2005

La UdL "dotarà" el Parc Científic i Tecnològic Agroalimentari de Lleida d'un centre de biòmica únic a l'estat

El Parc Científic i Tecnològic Agroalimentari de Lleida tindrà un centre de biòmica únic a tot l'Estat que es dedicarà a l'estudi avançat de les propietats dels aliments i de les espècies vegetals i animals a través de la investigació de la influència de les proteïnes i els gens.

El projecte ha estat dissenyat per la Universitat de Lleida i ja ha estat presentat al Govern i al ministeri d'Educació i Ciència amb l'objectiu de rebre finançament.
A més a més, la UdL també està treballant en nous equipaments i projectes per al Parc, com ara un centre de recerca biomèdica i un arborètum, que a més d un parc urbà, inclourà una àrea de recerca d espècies vegetals.

Amb aquests nous tres projectes, el pressupost de 17 milions d euros previst per crear el Parc Científic i Tecnològic Agroalimentari de Lleida augmentarà en uns 10 milions d'euros més. La UdL ja està tramitant la concessió d'ajuts europeus per als nous equipaments.

Divendres passat la UdL i la Paeria van constituir el Consorci que dirigirà el Parc i van acordar demanar al Departament d Universitats, Recerca i Societat de la Informació que en formi part. L'alcalde de Lleida i el rector de la UdL s'alternaran cada dos anys en la presidència i vicepresidència del Consorci.