9 de maig de 2007

Joan Viñas, reelegit rector de la UdL per als propers quatre anys

Joan Viñas, rector de la UdLEl catedràtic de cirurgia, Joan Viñas, actual rector i únic candidat que es presentava a les eleccions, va ser proclamat ahir provisionalment nou rector de la UdL per als propers quatre anys. Viñas va obtenir el suport del 68,75% dels vots emesos, enfront un 31,25% de vots en blanc. L'abstenció en aquests comicis va ser del 89%, sent l'estudiantat el col·lectiu que menys va acudir a les urnes, ho van fer tres de cada cent.

Pel que fa al professorat, la participació va arribar al 45% (67,79% el professorat doctor, i 31,85% la resta de personal docent i investigador), mentre el personal d'administració i serveis, va ser, com ja és habitual, el més participatiu, amb un 77,86%.

Per centres, la Facultat de Lletres i l'Escola Universitària d'Infermeria, van ser els que més van votar, amb un 24,72% i un 20,15% de participació, respectivament. Per contra, l'índex més baix fou per a la Facultat de Dret i Economia, amb un 6,21%, seguida de la Facultat de Ciències de l'Educació, amb un 6,91%.

El candidat va obtenir el suport més important a la Facultat de Medicina, amb un 86,44% dels vots emesos al seu favor, mentre que ETSEA, amb un 56,83%, i Lletres, amb el 61,08% van ser els centres on va obtenir menys vots.

Viñas va agrair ahir el suport rebut per part de la comunitat universitària, però també va afirmar que prenia nota del vot en blanc. Va lamentar la baixa participació de l'alumnat i es va comprometre a treballar amb el Consell de l'Estudiantat per intentar involucrar aquest col·lectiu en el govern de la UdL. El recent proclamat rector de la UdL va destacar com a prioritats del seu programa de govern la millora de la docència i la recerca "per posicionar la UdL en el lloc que li correspon a Catalunya i a Europa", seguint els objectius que marca el Pla Estratègic".

fletxa-gris NOTÍCIES RELACIONADES

Més de 8000 universitaris escullen avui el rector de la UdL