9 de maig de 2013

La UdL i l'IRTA editen una guia sobre la postcollita de fruita

. Per aplicar la tecnologia en la conservació i millora de la qualitat

poscosechaUdLDiversos professors de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària (ETSEA) de la UdL han participat en l'elaboració d'una guia sobre com aplicar la tecnologia en la conservació i millora de la qualitat de pomes, peres i préssecs durant la postcollita, des de la recol·lecció dels fruits fins al moment del seu consum. De forma conjunta amb investigadors i tècnics de l'Institut de Recerca i Tecnologia Agroalimentàries (IRTA), tots ells membres de la Unitat de Postcollita de la Xarxa de Referència en Tecnologia d'Aliments de la Generalitat (XaRTA), signen Poscosecha de pera, manzana y melocotón (Mundi-Prensa, 2013). L'obraha estat coordinada pels professors de l'ETSEA Inmaculada Viñas, Immaculada Recasens i Jordi Graell, juntament amb Josep Usall, investigador de l'IRTA.

El llibre és una guia completa, actual, pràctica i assequible sobre les bases i les aplicacions de les tècniques de postcollita. Inclou aspectes molt diversos: des de la producció de fruites a nivell mundial fins a les bases bioquímiques i fisiològiques de la maduració, les principals causes i mecanismes d'alteració dels fruits o als avenços tecnològics en la determinació de qualitat dels productes. També tracta temes com l'emmagatzematge en fred i atmosfera controlada, el maneig del producte, la higiene i els sistemes de gestió de la qualitat en centrals.

Poscosecha de pera, manzana y melocotón inclou fitxes tècniques sobre el maneig postcollita de les principals varietats -especialment referents a paràmetres de maduresa en collita, característiques de qualitat, condicions per a la conservació en cambra frigorífica- i consideracions especials per a cada varietat, com ara la susceptibilitat a malalties, alteracions fisiològiques i danys mecànics.

L'obra s'ha presentat avui s'ha presentat avui a l'Escola coincidint amb la XII Jornada tècnica de postcollita.