9 de setembre de 2011

L'IRBLleida aprofundirà en la investigació al voltant del càncer d'endometri gràcies a un ajut de l'AECC
audio
Investigació càncer d'endometri - IRB Lleida - Universitat de Lleida (UdL)
[+] AMPLIAR IMATGELa presentació de l'ajut de la AECC a l'IRBLleida ha tingut lloc al Saló Víctor Siurana / FOTO: UdL
Una dotzena d'investigadors del grup de Patologia Oncològica de l'Institut de Recerca Biomèdica de Lleida participaran en un projecte de la Fundació Científica de l'Associació Espanyola Contra el Càncer (FAECC), que vol aprofundir en la recerca de les alteracions moleculars que tenen relació amb la progressió tumoral en el càncer d'endometri. El programa està coordinat per Jaume Raventós (responsable de la Unitat de Recerca Biomèdica i Oncologia Translacional i Pedriàtrica del Vall d'Hebron Institut de Recerca) i compta amb la participació de 5 grups de recerca: l'IRBLleida, l'Hospital Sant Pau, el Complex Hospitalari de Santiago de Compostel·la i la Fundació MD Anderson Internacional.

El projecte es desenvoluparà en els propers 5 anys i compta amb un finançament de 1.200.000 euros. L'objectiu és avançar cap a la prevenció i cura d'aquest càncer que és dóna de manera freqüent entre les dones. Ara per ara, mitjançant la cirurgia es resolen satisfactòriament un 80 per cent dels casos, però, en el 20 per cent restant, els efectes són letals tal com explica Reventós. Per aquest motiu, la recerca es focalitzarà en comprendre millor els motius que provoquen l'alteració molecular que l'origina, per tal que, posteriorment, es puguin establir nous tractaments per combatre'l.

El director de l'Institut de Recerca Biomèdica de Lleida, Xavier Matías-Guiu ha destacat l'oportunitat que suposa desenvolupar el projecte de forma conjunta entre 5 grups de recerca, pel fet que, tots ells han treballat junts en els darrers 15 anys. Per la seua banda, la presidenta nacional de l'Associació Espanyola Contra el Càncer, Isabel Oriol, ha explicat que l'entitat té en marxa fins a més de 150 programes de diferents tipus arreu de l'Estat, dels quals entre un 60 i un 70 per cent es desenvolupen a Catalunya.