9 d'octubre de 2012

El primer projecte IdeaUdL, ja és una realitat

'Cerveses Ponent', impulsada per dos titulats d'Enginyeria Agrònoma, es pot trobar en una vintena de restaurants

Cerveses Ponent / Concurs Idea Universitat de Lleida UdL
[+] AMPLIAR IMATGEEl projecte d'elaboració i comercialització de cerveses artesanes va guanyar el I Concurs IdeaUdL
FOTO: UdL
baixcorva
Després de guanyar el passat mes de maig el I Concurs de Desenvolupament d'Idees de Negoci Innovadores IdeaUdL, dos enginyers agrònoms titulats per la UdL, ja han posat en marxa la seua empresa. Cerveses Ponent SCP, que elabora una cervesa artesana de blat i que ja es pot trobar en una vintena de bars i restaurants de la Noguera, l'Urgell, la Segarra i el Segrià.

Els creadors d'aquesta cervesa artesana han començat amb una producció de 3.000 ampolles al mes. Un dels valors diferencials del producte és que "la presència de llevat a l'ampolla, a més de permetre una carbonatació 100% natural, contribueix a una aportació extra de vitamines, proteïnes i minerals", expliquen. També volen potenciar el maridatge entre la cervesa i la cuina d'autor, més enllà del que actualment pot gaudir-se en el sector de la restauració.

L'interès dels dos emprenedors "per implantar una cultura cervesera a Lleida" no s'atura aquí. Ja treballen en un nou producte, que veurà la llum en els propers dos mesos, que està pensat per consumir durant l'hivern. Serà una nova cervesa més fosca i amb més graduació alcohòlica que s'inspira en el tipus producció de les terres britàniques.

La presència de llevat a l'ampolla, a més de permetre una carbonatació 100% natural, contribueix a una aportació extra de vitamines, proteïnes i minerals.
El concurs IdeaUdL és una iniciativa impulsada pel Trampolí Tecnològic de la UdL (Xarxa d'Unitats de Valorització d'ACC1Ó), amb el suport del Consell Social. El seu objectiu és fomentar l'esperit emprenedor i la cultura de la innovació entre el jovent de fins a 30 anys, animant-lo a desenvolupar productes i/o serveis que puguin ser explotats comercialment, aplicant els coneixements apresos a la universitat.