Un professor de la UdL, millor investigador jove en incendis forestals

Premiat per l'Associació Internacional IAWF als Estats Units

premi Cardil
Cardil, recollint el guardó a Pasadena / Foto: Twitter IAWF
L'investigador i professor associat de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària i Forestal i de Veterinària de la Universitat de Lleida (UdL) Adrián Cardil Forradellas ha estat premiat per l'Associació Internacional d'Incendis Forestals (IAWF) amb el guardó IAWF Early Career in Fire Science 2022 per la recerca realitzada durant els primers 10 anys de la seua carrera científica. Cardil ha recollit el reconeixement en un acte celebrat a Pasadena (Califòrnia, Estats Units).

El jurat destaca que Cardil "ha desenvolupat mètodes de teledetecció per a la gestió forestal, models innovadors de comportament dels incendis i aplicacions per estimar millor l'impacte d'aquests focs extrems amb impactes en víctimes mortals i el medi ambient". També subratlla la seua recerca en "l'anàlisi de patrons meteorològics adversos i factors que condueixen a incendis forestals a diversos continents i regions"; concretament a Europa, Califòrnia i l'Amazònia.

Premi extraordinari de doctorat en l'àmbit d'Enginyeria de Forests per la UdL, Adrián Cardil també va ser guardonat internacionalment per la millor tesi doctoral sobre incendis forestals per la Fundació Pau Costa l'any 2017. Actualment, és membre expert de la Crisis Management Innovation Network Europe.

En aquesta primera etapa de la seua carrera, ha produït 48 publicacions n revistes principals, que han rebut més de 800 citacions. Ha realitzat estades als Estats Units, Canadà, Xile, Itàlia, Alemanya, els Països Baixos i Bulgària, establint una àmplia xarxa de col·laboradors internacionals.