Una professora de la UdL, presidenta de la Societat Catalana de Sociolingüística

Maria Sabaté Dalmau és la primera dona en ocupar aquest càrrec a la filial de l'IEC

maria sabate
Maria Sabaté / Foto: M.S.B.- UdL
Maria Sabaté Dalmau, professora del departament d'Anglès i Lingüística de la Universitat de Lleida (UdL), és la primera dona en presidir la Societat Catalana de Sociolingüística (SOCS), filial de l'Institut d'Estudis Catalans (IEC). L'assemblea de la SOCS va aprovar per unanimitat la seua candidatura i la d'Avel·lí Flors Mas, professor de la Universitat de Barcelona, com a nou secretari. El mandat és per tres anys.

Doctora en Filologia Anglesa i Germanística per la Universitat Autònoma de Barcelona i màster en Antropologia Lingüística per la Universitat de Toronto (Canadà), Sabaté havia estat vocal i secretària de la SOCS. Les seues línies de recerca inclouen la sociolingüística de la migració i de l'anglès com a llengua franca en l'àmbit universitari, i l'antropologia lingüística i l'etnografia crítica en contextos multilingües transnacionals i de desigualtat social.

La professora de la UdL pretén "continuar treballant per tal que la SOCS segueixi consolidant-se com un espai i punt de trobada per seguir reflexionant sobre la sociolingüística catalana, amb un equip sòlid i plural amb un gran compromís disciplinari", ha destacat. Maria Sabaté Dalmau també vol potenciar l'ús de les xarxes socials i del mapa interactiu de sociolingüística catalana.

A banda de Sabaté i Flors, la junta de la Societat la completen la tresorera Luci Nussbaum Capdevila; els vocals Joan Pujolar Cos, Mireia Trenchs Parera, Alexandra Monné Bellmunt i Joan Costa Carreras; i el delegat de l'IEC, Miquel Àngel Pradilla Cardona.