Una doctoranda de la Universitat de Saragossa guanya el Tesis en 3 minuts

Dos de les finalistes al concurs de Campus Iberus han estat de la UdL

Ana Pilar Tobajas B
La guanyadora Ana Pilar Tobajas. FOTO: Unizar
Ana Pilar Tobajas de la Fuente, que cursa el doctorat en Qualitat, Seguretat i Tecnologia dels Aliments a la Universitat de Saragossa (Unizar), ha estat la guanyadora del concurs "Tesi en 3 Minuts", un certamen de divulgació científica organitzat pel Campus d'Excel·lència Internacional 'Campus Iberus', que aplega les universitats de Lleida (UdL), Saragossa, la Rioja (UR) i Pública de Navarra (UPNA).

Tobajas va ser la millor dels dotze participants amb una presentació sobre el desenvolupament dels sucs hipoalergènics que li ha suposat un premi de 1.000 euros.  Andrea Ariño Bizarro, investigadora de la Universitat de Saragossa, i Begoña Haro Escribano, de la Pública de Navarra, van obtenir el primer i el segon accèssit respectivament, dotats amb 600 euros cadascun.

A la final, que es va emetre al canal de Youtube de Campus Iberus, hi van competir cinc investigadors en formació o acabats de titular com a doctors de la Unizar, tres de la UPNA, dos de la UR i dos més de la UdL: Ana Blasco Belled (del doctorat Educació, Societat i Qualitat de Vida) i Judith Borràs Andrés (del de Territori, Patrimoni i Cultura).

El jurat va estar presidit per Jaume Puy, rector de la Universitat de Lleida i president de el Consorci Campus Iberus. En formaven part: María Gómez Patiño, coordinadora d'el Grau en Periodisme de la Universitat de Saragossa; Carmina Puyod Alegre, responsable de la Unitat de Cultura Científica de la Unizar; Eduardo Sáenz de Cabezón, matemàtic de la UR i divulgador científic; i Joaquín Sevilla, director de la Càtedra de Cultura Científica de la UPNA.