Un equip de Dret i Educació Social guanya la Lliga de debat

Representaran la UdL en la competició interuniversitària de la Xarxa Vives

lligadebat
L'equip guanyador amb el jurat. FOTO: UdL
Inés Das Neves, Sílvia Garcia, alumnes de segon curs del grau en Dret, i Francesc Xavier Brav i Óscar González, estudiants de 2n d'Educació Social, han estat els guanyadors de la Lliga de debat interna de la Universitat de Lleida (UdL) que ha tingut lloc aquesta darrera setmana. Aquest equip representarà la UdL en la Lliga de debat universitària de la Xarxa Vives que tindrà lloc a la Universitat de València del 27 al 29 de març propers.

Es tracta d'una competició dialèctica en la qual, durant una setmana, diferents equips d'universitaris debaten sobre un tema polèmic i d'actualitat, enguany sobre si el turisme és o no sostenible. L'objectiu d'aquesta lliga és fomentar l'ús de la paraula i potenciar capacitats com ara el treball en equip, l'argumentació i la posada en escena, així com la relació amb alumnat d'altres universitats dels territoris de parla catalana.

En l'edició d'enguany de la Lliga de la UdL, hi han participat setze estudiants de les facultats de d'Educació, Psicologia i Treball Social, Dret, Economia i Turisme (FDET) i l'Escola Politècnica Superior repartits en quatre equips. Tots ells han cursat la matèria transversal en oratòria. Finalment, el jurat format pel vicerector de Cultura i extensió universitària, Joan Busqueta, i els professors de la Facultat de Dret, Economia i Turisme, Paloma de Barrón i German París, va triar l'equip format per Das, Garcia, Bray i González, que va defensar la postura que el turisme no és sostenible en la final celebrada divendres a la FDET.

El jurat també va fer menció especial a dos oradores, Sílvia Garcia, de l'equip guanyador, i la Duna Màcia, de l'equip finalista, i estudiant de primer de Dret.