Un equip de l'ETSEA guanya el concurs Farm@thon de LleidaDrone

Amb una aplicació de reconeixement de fruita desenvolupada pel GRAP

premi Farm@thon
Els participants en el concurs / Foto: LleidaDrone
L'aplicació Fruit Hunters, del Grup de Recerca en AgròTICa i Agricultura de Precisió (GRAP) de la Universitat de Lleida (UdL), ha guanyat la primera edició del concurs Farm@thon, organitzat per LleidaDrone Robotics en el marc de la Fira de Sant Miquel. L'equip - format per l'investigador post-doctoral Jordi Gené-Mola i els tècnics Marc Felip i Francesc Net - s'ha imposat entre un total de 8 equips amb un sistema per al reconeixement de fruites, el seu calibre i el grau de maduració mitjançant un model d'Intel·ligència Artificial i visió per computador. Aquesta aplicació del GRAP s'emmarca en el projecte PAgFRUIT, de fructicultura de precisió.

El segon premi ha estat per a l'equip 01, format per titulats de l'Escola Politècnica Superior de la UdL, segons el jurat "amb un conjunt ben presentat de casos d'ús per a la plataforma Amiga". El tercer premi ha recaigut en l'equip Torrevicens, format per 7 estudiants d'aquest centre de secundària, que van proposar un generador de laberints al panís.

Les aplicacions dels participants s'havien de poder incorporar a la plataforma Amiga, un micro-tractor elèctric que incorpora Visió per Computadora i Intel·ligència Artificial desenvolupada per la firma nord-americana Farm-ng, amb seu a Silicon Valley (Estats Units).

Text: Comunicació Fira de Lleida / Premsa UdL