Uns 330 estudiants comencen la selectivitat de setembre a la UdL

Els exàmens, a l'edifici Polivalent 1, s'allarguen fins dijous

selectivitat setembre23
L'alumnat, abans d'iniciar la convocatòria extraordinària / Foto: UdL
Un total de 337 estudiants, 30 més que l'any passat, han iniciat avui a la UdL les proves d'accés a la universitat (PAU) en la convocatòria extraordinària de setembre. D'aquests, 153 es presenten a la fase general i a alguna de les matèries optatives; mentre els 184 restants sols ho fan a la fase específica. Els exàmens, que tenen lloc a l'edifici Polivalent 1 del campus de Cappont, es desenvolupen durant tres dies, fins dijous 7 de setembre.

Com és habitual, la primera prova ha estat la de Llengua castellana i literatura. L'alumnat podia escollir entre un fragment de la novel·la breu Un amor, de Sara Mesa, o de l'assaig Retratarte del periodista Carlos del Amor Gómez. En la primera opció havien de respondre també preguntes sobre Nada, de Carmen Laforet; i en la segona, sobre La Fundación, d'Antonio Buero Vallejo.

El segon examen del matí ha estat el de Llengua estrangera (anglès, francès, italià o alemany). Per la tarda comencen les proves d'Anàlisi musical, Ciències de la terra i de medi ambient, Cultura audiovisual, Física o Geografia.

Al conjunt de Catalunya, s'han matriculat a les PAU de setembre un total de 6.436 estudiants; 1.084 més que en la mateixa convocatòria de 2022. Un 77% es presenten a la selectivitat per primera vegada i un 23% repeteixen per millorar nota. L'alumnat podrà consultar els resultats a partir del 18 de setembre al Portal d'accés a la universitat i descarregar-se el document personal acreditatiu de les seues qualificacions. Les sol·licituds de revisió es poden presentar entre els dies 18 i 20 de setembre. El resultat d'aquestes se sabrà el dia 29.
MÉS INFORMACIÓ: